Výhoda testovacích dní Polarisu je, že máte srovnání několika modelů na stejné trati. Konkrétně na okruhu v Milovicích. No a i když litrový Sportsman není žádná velká novinka, rád jsem se na něm znovu svezl.
Evoluce ve světě čtyřkolek zdaleka není tak rychlá jako u motorek. Nové modely nepřichází zdaleka tak rychle a většinou s sebou nenesou zásadní inovace, které by vás posadily do židle.
Litrový Sportsman nicméně při svém příchodu vyvolal hodně emocí. Zatímco dosud byl Polaris alespoň u čtyřkolek celkem konzervativní, tak nový litr přinesl velké designové inovace s o dost ostřejším výrazem, než měl jeho předchůdce. Nechybí samozřejmě LED a další moderní prvky. Co je ale zásadní je šířka. Tahle mašina se totiž skoro nedá převrátit. Ramena jsou dlouhá a šířka Sportsmana působí už na první pohled monumentálně.
No a ještě lepší to je, když máte v ruce řídítka a můžete pravým palcem probudit k životu řadový dvouválec. Přes svou šířku a velká kola je Litr perfektně ovladatelný. Není problém si poskočit, nebo utrhnout zadní kola. Všechno funguje tak nějak snadno a přirozeně.
No a i když má Polaris základní tlumiče, funguje víc než dobře. Celkem zajímavý doplněk je kufr, který tak trochu kazí sportovní dojem. Ale ten bychom vlastně mít ani neměli, protože tahle mašina je hlavně pracant. No ale jestli mám pracovat na čtyřkolce, tak na téhle to rozhodně bude stát za to.