CFMOTO 300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-www.cfmoto.cz
CFMOTO 650MT
Bestseller ze společné dílny CFMOTO a KTM
Ceny od 149 990,-www.cfmoto.cz
Záruka 5 let
na všechny stroje CFMOTO
www.journeyman.cz
CFMOTO GLADIATOR Z1000 SPORT
Agresivní budoucnost na dosah ruky!
www.cfmoto.cz
CFMOTO 300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-www.cfmoto.cz

 Přiznám se na rovinu, že pitbiky jsem nikdy neměl moc v lásce a když se mě někdo ptal na radu, říkal, jsem, ať si raději koupí ojetou krosku. Ale doba se mění a z minimotorek, které toho moc nevydržely se vyvinuly celkem solidní stroje, se kterými je celkem legrace.

7D2 3877

Co je to vlastně pitbike? Původně tyhle mašinky vznikli v americe, aby mechanici nemuseli po debu chodit pěšky a dostali se i k trati, kam to na skútru jde jen těžko. No a když už měli všichni tyhle motorky, začalo se s nimi i závodit, což samozřejmě celou techniku posouvalo na úplně jinou úroveň. Postupem času se z pitbiků vyvinula celkem slušně zastoupená kategorie a i u nás se jezdila spousta závodů, ostatně v dobách největší slávy se na pitu vydal Ivo Kaštan i na Dakar i když to nedopadlo úplně slavně. Pak se ale tahle třída najednou ztratila z očí a od té doby je spíš doplňkem prodejců k běžným motorkám. 

7D2 3878

Značku Kayo už představovat asi nemusíme, na našem trhu je zastoupena firmou Journeyman a už nějaký ten pátek sem dováží malé čtyřkolky nejen pro děti. Loni ale překvapila dvojicí dospělých ostrých endur, kterým jsme na začátku příliš nevěřili, ale pak si nás doslova získala stejně jako řadu jezdců. No a k nim teď přibývají pitbiky. Vnabídce má tahle čínská značka hned několik modelů, které začínají devadesátkou, pokračují dvácou, stočtyřicítkou a stodevadesátkou. Kromě motorů se liší i velikostí rámu a kol. Cenově začíná devadesátka na ceně 28 990,- anejdražší 190 stojí 49 990 s daní. My jsme si k testu vybrali střední cestu a to model TT 140 za 38 990 korun, což osobně považuju za cenu, která odpovídá dané kategorii a zpracování.

7D2 3882

Osvědčená technika a velká kola

Už na první pohled je jasné, že se i Kayo vydalo osvědčenou cestou. V drtivé většině pitbiků totiž najdete ležatý čtyřtaktní jednoválec chlazený vzduchem a olejem a tady to není jinak. Má výkon 8,2 kW, krmený je karburátorem a startuje se nakopávačkou. Na starost má 73kilo motorky. Ta má sympaticky velká kola - vepředu 17" a vzadu 14". Sedlo je výšce 855mm. Uznávám, že pode mnou motorka může vypadat titěrně, ale pokud by si na ní sedl někdo menšího vzrůstu, bude působit jen jako menší kroska. Ostatně může nahradit klasický motokros pro mladé jezdce, kteří netouží po závodech. 

7D2 3892

Podvozek tvoří USD vidlice vepředu a centrální tlumič bez přepákování vzadu. Rám vypadá poctivě svařený a plasty také něco vydrží. Jsou na nich dobře udělané polepy i když sem tam trochu humpolácky nalepené. Příjemné jsou široké zubaté stupačky, vysoká řídítka a dobře umístěný pedál brzdy i řazení. Naopak trochu nešťastně umístěný je stojánek, který se mi za jízdy několikrát podařilo patou vyklopit, pokud bych měl motorku doma déle, přidělám si k němu gumičku, která ho bude držet u rámu jako je to běžné u endur.

7D2 3931

Klame tělem

Start se sytičem je hladký a motorka naskakuje na druhé šlápnutí i za studena. Dává to ale bohužel celkem hlasitě najevo. I když je zvuk bublavý a celkem příjemný, budou o vás v okolí vědět a to je škoda. Řešit by to mohla nějaká vložka do výfuku. Zajímavé je, že stejný problém máme i u velkého endura od Kayo. U pitbiku to ale rozhodně nevadí tak moc, protože přeci jen nebudete jezdit po lesích a spíš se pustíte na klasickou trať jako my. No a protože za půlden ježdění nikdo s vidlema nepřišel, zas tak hrozné to nebude.

7D2 3894

Předem upozorňuju, že mám 186cm, takže Kayo pode mnou vypadá jako hodně malá motorka. Ale v praxi to tak rozhodně není a i jezdec mých tělesných proporcí se na pita v pohodě poskládá. U krátkého pitbiku ale extrémně záleží na tom, kde sedíte. Stačí se posunout o pár centimetrů dozadu a výjezd jedete celý po zadním. To samé platí v zatáčkách, když se přesunete až dopředu na řídítka, máte přední kolo k trati doslova přibité.

7D2 3902

Ostatně průjezdy zatáček jsou to, co mě překvapilo jako první. Motorka se v nich chová naprosto předvídatelně a i podvozek to celkem zvládá. Díky nízkému těžišti a váze si můžete dovolit hluboké náklony, drifty, nebo výjezdy pod plným plynem. A to je celkem sranda. Super je taky možnost otočit pitbike okolo nohy. Člověk je vlastně najednou celkem za frajera i když to s kroskou zase tak moc neumí...

7D2 3903

Ve výjezdech je potřeba dobře pracovat s těžištěm. Motor má sice výkonu celkem dost, ale když se vám ho nepovede dostat na trať, je vám k ničemu. Když si totiž sednete moc dozadu, pitbike se vzepne na zadní a musíte ubrat, když zase moc dopředu, tak zadní kolečko hrabe. Důležité je taky správně řadit, což byl pro mě zezačátku nezvyk. Všechny rychlosti se totiž řadí nahoru a neutrál je pod nimi, občas se mi při podřazování stalo, že jsem se dostal až pod jedničku a bylo po zábavě.

7D2 3938

Obstojně pracují i brzdy, i když naše Kayo bylo v podstatě nově vybalené z krabice a chvíli trvalo, než si brzdy sedly. Po pár kolech už se ale Kayo postavilo na přední. Předpokládám, že si ještě sednou, každopádně na malou motorku jsou tak akorát. 

7D2 3969

Je s ním sranda

Pitbike není závodní ani pracovní mašina, ale hlavně hračka na volné chvíle, která moc nestojí, moc nežere a dokáže vykouzlit úsměv na tváři. No a to Kayo TT 140 splňuje dokonale. Super jsou větší kola, díky kterým si můžete třeba vyjet na kamení, nebo projet i rozbitou zatáčku. Podvozek funguje obstojně a zadní tlumič si můžete dokonce nastavit. Konstrukce vypadá robustně a motorka byla po týdnu blbnutí jako nová, navíc kvalitu Kayo známe už ze čtyřkolek, takže v tomto směru bych obavy neměl. Shrnuto a podtrženo, za své peníze dostanete parádní porci zábavy, která bohatě předčí pořizovací cenu téhle hračky. 

7D2 3927

7D2 3979

Fotogalerie

Text: Matěj Oliva

Foto: Jiří Podroužek


CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz
CFMOTO
650MT
Bestseller ze společné dílny CFMOTO a KTM
Ceny od 149 990,-
www.cfmoto.cz
Záruka
5 let

na všechny stroje
CFMOTO
www.journeyman.cz
CFMOTO
GLADIATOR
Z1000
SPORT
Agresivní budoucnost na dosah ruky!
www.cfmoto.cz
CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz