7D2 0544

Po designové stránce je sice X-ADV na první pohled jasně rozeznatelná, ale díky nové masce s LED svícením vypadá podstatně luxusněji. Jinak je to stále stejný mix endura a skútru, u kterého je těžké si vybrat, na co se vlastně koukáte. Karoserie je klasicky skútrová, ale k tomu široká řídítka s bastery, USD vidlice a na ní drátěná kola, radiální brzdy, no a místo variátoru dvojspojkový automat. Zadní kolo pak samozřejmě pohání řetěz. No a teď jde o to, jestli je to jen skútr, co přejede vyšší obrubník, nebo jestli se s Hondou můžete prohnat i po šotolině a užít trochu offroadu?

7D2 0566

Enduro s ní zvládne každý

Cestovních endur je na trhu hromada a to samozřejmě i v nadbíce Hondy, konec konců jsme pár týdnů zpět testovali NC700X. Ale jezdit na vysoké motorce nezvládne každý, no a taky to pro každého není, protože výška jezdce tu prostě bývá hendikep. To řeší X-ADV dokonale. Nízké těžiště s nízko položeným sedlem, ale zároveň slušnou světlou výškou pomůže každému. No a k tomu je tu automat, díky kterému se nemusíte soustředit na práci se spojkou, nebo se bát, že vám to někde chcípne. I DCT převodoku samozřejmě můžete řadit manuálně tlačítky na řídítku, ale musím říct, že to jsem použil asi tak dvakrát. Setup převodovky je pefektní. 

7D2 0569

Nejdřív ale něco k dojmům za řídítky. Ergonomie je tradičně perfektní, Honda tohle prostě umí. Sedlo je akorát tvrdé a široké. K tomu jsou tu ale motokrosová řídítka, díky kterým máte perfektní kontrolu nad strojem. Po vzoru Afriky má i X-ADV nový TFT displej, který dokáže zobrazit všechno, na co si jen pomyslíte. Najdete tu jízdní režimy pro cestování, déšť, offroad a vlastní nastavení. V několika krocích můžete ladit motor, kontrolu trakce i ABS. Uznávám, že za týden ježdění jsem rozhodně nevyzkoušel všechno, to bych musel mít Hondu v garáži alespoň měsíc. Dobré ale je, že i přednastavené režimy fungují perfektně. Jen v offroadovém nastavené bych čekal ještě trochu benevolentnější kontrolu trakce. Super je i bezklíčkové zapalování, stačí mít klíč v kapse a motorka je jen vaše. 

7D2 0558

Zvuk dvouválce je hodně ostrý, za což patří Hondě uznání. Vzhledem k současným emisním normám je to kumšt. Už po startu musí být lidem okolo jasné, že tohle není nevinný skútřík do města, ale plnohodnotná motorka. Po startu je vždy zařazený neutrál. Na režim D, nebo S přepnete tlačítkem na pravém řídítku, no a pak už jen stačí točit plynem. Reakce je celkem ostrá a je potřeba si na to zvyknout. Rozhodně nečekejte prodlevu, jakou má variátor. Výkon tu je přenášený na zadní kolo okamžitě. Na silnici je to super, jakmile přidáte, motorka vyrazí okamžitě dopředu. Na plyn reaguje samozřejmě i převodovka a dokáže velmi přesně připravit rychlost, kterou zrovna potřebujete.

7D2 0573

A že tu chybí zábava z řazení? Podle mě vůbec. Mě osobně to vlastně hrozně bavilo, pořád mám výkon pod kontrolou, ve městě se můžu soustředit jen na provoz a ve finále je jízda parádně rychlá. 

7D2 0603

Teď ale do terénu, to je to, co mě zajímalo nejvíc. X-ADV není žádný drobek a kila jsou znát. Těžiště je ale dost nízko a kromě otáčení v minimální rychlosti máte pocit, že jedete na mnohem lehčí motorce. Na Hondě jsou obuté univerzální gumy a vzhledem k tomu, že trať byla suchá, tak držely perfektně. Výjezdy nebyly problém, stačí dát dole plyn a kontrola trakce si to vyřeší. Na X-ADV se dá jezdit i ve stupačkách, resp. v nášlapech, nebo si můžete připlatit za druhé endurové stupačky a v nich už si pak užijete pocit jako na velkém enduru. 

7D2 0604

Dobrá je odezva od podvozku. Malá kola samozřejmě nemají v terénu tak dobré vlastnosti a nerovnosti vás nechají dost drncat, ale tlumiče se s tím perou statečně a není problém si užít i rychlejší jízdu. Motokrosovou trať jsem s Hondou sice důstojně objel, ale přeci jen se tahle mašina cítí líp na šotolinách, nebo rozbitých okreskách. 

7D2 0622

Je s ní sranda

I když "pravověrní" motorkáři budou říkat, že to je blbost, tak tahle motorka má něco do sebe. Mě osobně neskutečně bavila. Dokáže jet dálniční rychlostí, má dost místa a pohodlí pro spolujezdce, velký kufr pod sedlem, žere 4 litry a ve městě budete rychlejší, než nejšílenější messenger. No a když najdete zkratku po polňačce, budete se ještě dlouho smát do přilby. Takže pokud hledáte něco zajímavého, univerzálního a nebojíte se být jiní, je tohle mašina pro vás.