Pracovní čtyřkolka je skvělá věc, můžete s ní uklízet sníh, tahat dřevo, svážet seno nebo uklízet chodníky. Ale zkuste si někdy osm hodin sedět na čtyřkolce v mrazu a větru nebo v dešti. Už jsme si zvykli, že na UTV se dělají střechy, ale i celé kabiny včetně topení. Pro klasické čtyřkolky tu ale dlouho nic nebylo. Na podzim ale v Miláně představila firma DFK prototyp kabiny na CFMOTU X1000, no a my jsme se teď mohli svézt s první sériovou čtyřkolkou, která kompletní kabinu má. 

Loni jsem si poprvé pořádně vyzkoušel sněžný skútr, a i když trať a podmínky nebyly nic moc, dost mi tenhle zážitek utkvěl v paměti. Když pak letos nastala možnost podstatně našlapanějšího testu, kde jsme kromě pracovních strojů mohli vyzkoušet i plnohodnotné sporťáky, ani chvíli jsem neváhal a balil věci do testovacího Karoqa. 

 

Když jsem na výstavě v Miláně poprvé viděl nového V-Stroma, posadilo mě to na zadek. Stála tam kombinace ideální univerzální motorky a designu, který jsem měl jako kluk na plakátu z Dakaru. Teď ho mám konečně alespoň na týden v garáži a doufám, že mě nezklame, protože má rozhodně na to dostat Suzuki mezi velké hráče ve světě cestovních endur. 

 
Myslivost není jen hon, ale hlavně celoroční péče o lesní krajinu a zvěř. Patří do tohoto světa čtyřkolky? Podle myslivce Jiřího Kasiny ano. Nejsou na adrenalinové lítání po lese, ale na práci. Když čtyřkolka veze krmení pro zvěř do krmelce, těžký materiál na opravy posedů nebo uloveného divočáka z nepřístupného terénu v lese, je lepší než traktor, a levnější než džíp. Podívejte se na reportáž.