S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba začít co nejdřív. Ale na čem? Zajímavé řešení nabízí Kayo. Tahle značka má ucelenou řadu čtyřkolek pro začínající jezdce od těch nejmenších až po téměř dospělé. 

Výhoda testovacích dní Polarisu je, že máte srovnání několika modelů na stejné trati. Konkrétně na okruhu v Milovicích. No a i když litrový Sportsman není žádná velká novinka, rád jsem se na něm znovu svezl.

Před rokem jsem měl v Milovicích tu čest s vlajkovou lodí Polarisu - ostrou bugynou RZR. Tehdy to bylo na úzkých lesních cestách, kde bylo dost těžké se vůbec udržet na trati. Tentokrát Polaris připravil pro "Razr" speciální trať, kde bylo možné naplno vyzkoušet, co v téhle mašině vězí.

Sportovní bugyna od CFMOTO už je na trhu už třetím rokem (to to letí), ale pořád nás překvapuje. Taky jsme si na ní museli pořádně dlouho počkat. Designové studie vozilo CFMOTO po výstavách několik let a když se ukázala finální verze, stálo čekání za to. Ale stojí za to i svezení?

Jednoválec od Polarisu je bezesporu legendární čtyřkolkou, která je bestsellerem po celém světě. Je lehká, má jednoduchý a tak akorát výkonný motor a dobře vyvažuje pohodlí, sílu i nějakou tu rychlost. No a co na ní dát ještě lepší podvozek?

Elektromobilita stále vyvolává mnoho vášní, má své až fanatické příznivce a stejně tak i odpůrce. S tím souvisí i celá řada polopravd, které kolují nejen po internetu. My se na to podíváme objektivně. Půjčili jsme si Škodu Enyaq se stejným motorem a baterií jako v létě (150kW a 80kWh) a vzali jsme jí na poctivý horský výlet se vším, co k tomu patří a to hned několikrát.

Vždy, když píšeme o pásech na čtyřkolku, doporučujeme je používat v kombinaci s dvouválcem. Pásy mají daleko větší odpor než kola a i přesto, že jsou zpřevodované, dají motoru zabrat. Dají se sice pořídit užší pásy pro menší objemy, ale ty samozřejmě nemají takovou efektivitu, jako jejich plnohodnotná verze. I jednoválce ale posilují a my jsme měli možnost vyzkoušet si CFMOTO Gladiator X625 v hlubokém sněhu Krušných hor. 

Na první pohled je to nesmysl, srovnávat ostré enduro s pracovní čtyřkolkou. Ale když se nad tím zamyslíte, spousta lidí se rozhoduje, na čem bude trávit svůj volný čas v terénu. V podobné cenové relaci tu máme Kayo 250 a Gladiator X625 v krátké verzi.