Tenhle test je vlastně takový příchod s křížkem po funuse… Grizzly 700 jsme testovali na podzim a pořád jsem si ho tak nějak schovával na dobrou příležitost, no a mezitím Yamaha představila dvě limitky. Navíc budeme mít mašinu za měsíc zase v redakci, tak to berme jako takovou ochutnávku.

Motorkářská sezona pomalu začíná a i když se počasí ještě trochu cuká, jaro je definitivně tady. Po vašich ohlasech na minulý dlouhodobý test jsme se rozhodli letos sáhnout po cestovním enduru, které každého zajímá.

Mazda je bezpochyby jedna z nejkonzervativnějších značek co do nabízené škály modelů. Dlouhodobě můžete vybírat z ucelené modelové řady, která prochází pravidelnou modernizací. Když tedy japonská fabrika představila nový model SUV, byl to tak trochu svátek.  No a my ho teď můžeme řídit. 

Jestli je někdo expert na offroady a odolná auta, je to Toyota, to samé navíc platí i o hybridním pohonu. Když se to pak dá dohromady, je tu jedno z nejprodávanějších SUV na trhu. 

Před pár lety jsme na výstavě EICMA viděli tři koncepty sedmistovek s řadovým dvouválcem a názvem CL-X. No a zatímco model Heritage a Sport už se prohání po silnici, na poslední z třetice jsme si museli počkat až do letoška. 

Uznávám, že testů čtyřkolek BRP jsme tu poslední dobou neměli. O to víc mě těší, že jsme se mohli účastnit prvního představení zbrusu nového jednoválcového Outlanderu, které se konalo v pražském Hummer centru. 

Je zajímavé, jak se vracejí trendy z minulosti. Když jsem začínal jezdit, cestovní endura se snažila být co nejpoužitelnější v terénu a naší modlou byla LC8, která uměla objet motokrosovou trať a zároveň Masarykův okruh. Pak se to ale všechno nějak změnilo, nastoupila litá kola, velké výkony a s tím související váha, no a byly z toho motorky, pro které je vrchol polní cesta k rybníku. V posledních letech se ale vše zase mění a Yamaha je znovu u toho!

Vždy, když píšeme o pásech na čtyřkolku, doporučujeme je používat v kombinaci s dvouválcem. Pásy mají daleko větší odpor než kola a i přesto, že jsou zpřevodované, dají motoru zabrat. Dají se sice pořídit užší pásy pro menší objemy, ale ty samozřejmě nemají takovou efektivitu, jako jejich plnohodnotná verze. I jednoválce ale posilují a my jsme měli možnost vyzkoušet si CFMOTO Gladiator X625 v hlubokém sněhu Krušných hor. 

 

Čtyřkolka na pásech je v hlubokém prašanu neskutečně zábavná záležitost. Když ale pásy obujete na bugynu a ještě na ni nasadíte kabinu, nemá to chybu a jediné, co vás z vyhřáté kabiny může dostat, je prázdná nádrž!