Čtyřkolka na pásech je v hlubokém prašanu neskutečně zábavná záležitost. Když ale pásy obujete na bugynu a ještě na ni nasadíte kabinu, nemá to chybu a jediné, co vás z vyhřáté kabiny může dostat, je prázdná nádrž!

Značka MG patří doslova k rodinnému stříbru britských ostrovů. Bohužel stejně jako řada dalších po existenčních problémech skončila a dostala se do zahraničních rukou. A jak víme třeba z případu Jaguaru, nebo Land Roveru, nemusí to být nutně na škodu. Nyní přišla čínská MG i k nám. 

Jezdit na závoďáku je vždycky tak trochu svátek. Zaprvé to bývá přeci jen ostřejší mašina, než ta produkční, no a taky stojí spoustu peněz a závodníci se moc nehrnou do půjčování. Se Zdeňkem Tůmou už se ale nějakou dobu známe, takže mi umožnil jako prvnímu (možná poslednímu) osedlat jeho dakarskou Yamahu, která už 4x viděla cíl nejtěžší dálkové rallye. 

Čtyřkolku s kabinou jsme už testovali, ale to bylo příjemné podzimní odpoledne a kromě toho, že jsme se v brodu nenamočili, jsme si tenhle systém úplně nevychutnali. V mrazu na horách, navíc ještě se čtyřkolkou na pásech, je to trochu jiná písnička...

Motokrosová sezona pomalu končí a tratě se noří do bahna a vody, ale o to víc prostoru je tu na přemýšlení o té příští a hlavně o přezbrojení na něco ostřejšího. 

V záplavě sportovních bugyn, které plní první stránky čtyřkolkářských časopisů je celkem prima se svézt v něčem, co je tak nějak “normální”.

České zastoupení Mitsubishi se rozhodně nebojí dávat svým strojům zajímavá vylepšení. O tom jsme se už několikrát přesvědčili a rozhodně nás to baví, protože oproti sérii můžete s upraveným autem zažít mnohem víc. 

Sportovní čtyřkolky jsou na ústupu, to je celkem jasný trend. Nahradily je sportovnější 4x4 s variátorem a většina výrobců od nich ustoupila. Posledním výrobcem větší sportky pro každý den je Yamaha a díky tomu je i drtivá většina dakarských speciálů právě od japonského výrobce. 

Japonské značky mají k autům jiný přístup, než ty evropské. Mají jiné priority i styl, no a co je hlavní, nebojí se dělat věci jinak. V tomto směru stojí v čele Mazda. 

Jen málokterá značka v motocyklovém světě vyrostla tak rychle, jako čínské CFMOTO. Od prvních pokusů ve třídě velkých motorek uplynulo sotva pár let a teď tu před námi stojí plnohodnotné dospělé cestovní enduro, které má ambice zatopit zavedené konkurenci ve své třídě.