Japonské značky mají k autům jiný přístup, než ty evropské. Mají jiné priority i styl, no a co je hlavní, nebojí se dělat věci jinak. V tomto směru stojí v čele Mazda. 

Jen málokterá značka v motocyklovém světě vyrostla tak rychle, jako čínské CFMOTO. Od prvních pokusů ve třídě velkých motorek uplynulo sotva pár let a teď tu před námi stojí plnohodnotné dospělé cestovní enduro, které má ambice zatopit zavedené konkurenci ve své třídě. 

Tak trochu opomíjená je ve světě čtyřkolek třída malých jednoválců. Přitom je to většinou první čtyřkolka, kterou si pořizujete a zároveň přináší slušný poměr ceny a výkonu, nehledě k provozním nákladům. 

UTVčka jsou tak trochu přehlížená kategorie. Není s nimi moc srandy a slouží hlavně k práci. Nejen proto si většinou titulní strany časopisů nevyslouží. Rozhodně to ale není oprávněné, tyhle mašiny jsou k nezaplacení!

Enyaqa jsme už testovali v létě, v zimě a sněhu, ale i tak jsme si nemohli nechat ujít možnost svezení a testu nového kupé RS, nejostřejšího elektromobilu, který kdy Škodovka postavila. 

CFMOTO 650GT není jen motorka na víkendy, ale má ambice i na delší cesty ve svižném tempu. Zvládne ale dvouválec střední třídy cestu ve dvou přes nejvyšší evropské průsmyky?  Dá se na motorce za zlomek ceny velkých cesťáků polykat stovky kilometrů denně s plnou polní? Existuje jen jediný způsob, jak to zjistit!

 

S koníčky se má začít odmalička, to je jasná věc. No a když chcete svou ratolest naučit jezdit na čtyřkolce, je potřeba začít co nejdřív. Ale na čem? Zajímavé řešení nabízí Kayo. Tahle značka má ucelenou řadu čtyřkolek pro začínající jezdce od těch nejmenších až po téměř dospělé. 

Výhoda testovacích dní Polarisu je, že máte srovnání několika modelů na stejné trati. Konkrétně na okruhu v Milovicích. No a i když litrový Sportsman není žádná velká novinka, rád jsem se na něm znovu svezl.

Před rokem jsem měl v Milovicích tu čest s vlajkovou lodí Polarisu - ostrou bugynou RZR. Tehdy to bylo na úzkých lesních cestách, kde bylo dost těžké se vůbec udržet na trati. Tentokrát Polaris připravil pro "Razr" speciální trať, kde bylo možné naplno vyzkoušet, co v téhle mašině vězí.