Zatímco v posledních letech se výrobci bugyn soustředili na výkon motoru, teď to vypadá, že už je koní dost a pracuje se hlavně na podvozku a jízdních vlastnostech. Tedy alespoň podle toho, co Yamaha podala na americký patentní úřad.
Yamaha si patentovala hodně zajímavé řešení, které má na každém zadním rameni hned dvojici tlumičů. Zatímco jeden vypadá jako klasický tlumič s inteligentním nastavením, který už v YXZ1000R je, vedle je ještě jeden tlumič, který je jakýmsi bypassem. Ten slouží pouze k tlumení rázů a bude mít pravděpodobně na starost pohlcování extrémních nerovností.
Tlumiče se také přesouvají až před zadní kolo, což je další změna oproti současnému YXZ, jak můžete vidět na obrázku. To by mělo umožňovat vyšší zdvih zadního odpružení a tím pádem širší spektrum jeho využití v terénu.
Pevná zadní náprava
Druhým patentem, který se v USA objevil je zadní náprava, která využívá asimetrické zavěšení. To znamená, že pravé rameno je delší, než levé. Vyosený je tím pádem i diferenciál, který je umístěn na levé straně. Co je ale nejdůležitější, Yamaha nemá klasická kyvná ramena, ale pevnou nápravu, kterou známe z velkých offroadů. Je samozřejmě méně robustní a svařená z trubek. Jaký je její benefit na lehké bugyně není moc jasné. Minimálně bude mít Yamaha daleko menší opotřebení poloos.