Značku Kayo máme spojenou především s dětskými a maloobjemovými čtyřkolkami. Ty vynikají slušnou kvalitou, dobrým zpracováním a typickým bílo-oranžovým designem. Teď se ale tahle čínská firma pustila do odvětví, které ovládají velcí hráči a kam se moc nových značek neodváží – do světa čistokrevného endura. 

121030467 131765935336480 8248078340757159891 o

Kayo nabídlo hned dva zajímavé modely, které mně osobně udělaly opravdu velkou radost. V nabídce budou dvě dvěstěpadesátky, ale co je hlavní, jedna z nich bude dvoutaktní! Ta se jmenuje KT250, čtyřtakt pak nese označení K-6R. Proč tomu tak je, se mě neptejte. Motorky na první pohled vypadají dravě a sportovně. Není taky divu, když se designově inspirovaly u těch nejlepších. Je to vlastně takový mix Yamahy, KTM a Gas-Gasu, ale zle to rozhodně nevypadá. Obě motorky mají klasický podvozek s přepákováním vzadu a USD vidlicí vepředu. Sedlo je rovné a úzké a volně přechází do blatníku a nádrže pro ideální pohyb na motorce. Vypadá to, že tady nejde o nějaké ježdění po městě, ale o čistý offroad. Ostatně ani parametry motoru nevypadají zle. Čtyřtakt má výkon 27 kW, zatímco dvoutakt 29 kW. Rozdíl je samozřejmě v hmotnosti, která je v poměru 110 vs. 113 kilo ve prospěch dvoutaktu. Obě motorky jsou plněné karburátorem, což je nesporná výhoda v dávkování plynu, jednoduchosti a ceně, ale nese to s sebou absenci homologace, což je rozhodně škoda. S Kayem tak můžete jezdit pouze na trati. Na vývoji se ale samozřejmě pracuje a v budoucnu můžeme očekávat i variantu se vstřikováním paliva, která by motorky Kayo dostala i na silnice. 

DSC 0027

Testováno u Podmolů

No a protože se jedná o produkt, který je nejen u nás nový, je potřeba mu dát pořádně do těla, aby bylo jasné, co motorka snese a hlavně co vlastně dokáže. Toho se pro letošek ujme Filip Podmol, který podepsal exkluzivní smlouvu s firmou Journeyman, která je dovozcem motorek Kayo. Stal se tak ambasadorem značky, bude mít oba stroje k dispozici a poctivě je testovat. Může se tak klidně stát, že Kayo letos uvidíte třeba i při backflipu! Foto 3