Když se řekne "nejlehčí čtyřkolka na světě", začnu v paměti pátrat, jaká že maloobjemová mašina má náhon na všechna čtyři kola a říkám si, jestli je lehčí čtyřstovka od CFMOTO, nebo od Kymca. Ono je to ale trochu jinak. Tahle mašinka má sice ke konvenční čtyřkolce hodně daleko, ale vypadá to, že s tím bude celkem sranda. 

Polaris byl ve světě bugyn vždy průkopníkem, ostatně RZR bylo první side-by-side, které stálo za to. No a teď je tu zase něco nového. Místo toho, aby v Polarisu dál dolovali koně z přeplňovaného dvouválce, zabudovali tam čtyřválcový řaďák o výkonu 225 koní! Jak to zní a vypadá naživo jsme se podívali. No a příště už se snad i svezem!

 

Rally Albania je dnes už doslova legendární závod, na jehož startu nechybí spousta českých jezdců. Jaká byla atmosféra letošní Rally můžete vidět na parádním videu. 

CFMOTO 650GT není jen motorka na víkendy, ale má ambice i na delší cesty ve svižném tempu. Zvládne ale dvouválec střední třídy cestu ve dvou přes nejvyšší evropské průsmyky?  Dá se na motorce za zlomek ceny velkých cesťáků polykat stovky kilometrů denně s plnou polní? Existuje jen jediný způsob, jak to zjistit!

 

Trať v Lokti má bezesporu světové parametry. Vždyť se tu už léta koná MXgp. Závody Mistrovství Evropy čtyřkolek a s nimi spojeného mistrovství světa sidecar se tu jelo poprvé. Podívejte se na závod z pohledu českého teamu SiX-3 Czech racing Team. Stojí to za to!

Znáte Gibraltar race? Pokud ne, o hodně přicházíte! Jde o 14denní navigační rallye, která se jede jak na navigaci, tak na časovou přesnost (nikoli tedy pouze na rychlost, jak je u běžné rallye obvyklé). A která si získala obrovskou popularitu na západ od nás. Není divu, cílem je dobře se svézt v off-roadu, dobře si zanavigovat a poznat nové hraje a přátele. 

Po dvou letech, kdy nejtěžší endurový závod světa musel být vynechán se na železnou horu v rakouských Alpách opět vrací nejtěžší klání v Enduru, jaké si dovedete představit. Jo a jede se i na čtyřkolkách.

Představovat jednoho z našich nejlepších čtyřkolkářů asi není moc potřeba, ale přeci jen, aby v tom bylo jasno. Zdeněk Poláček je mistr ČR, má na svém kontě několik pódií z mistrovství Evropy, ale taky starty v reprezentačním dresu na mistrovství národů. 

Už jsme si tak nějak zvykli, že motokrosové motorky od Husqvarny a KTM už jsou víc stejné, než odlišné a lyší se především v designu a stylu. Není tedy divu, že obě značky představily své stroje paralelně a můžeme na nich vidět stejné novinky. 

Snad každý už někdy potkal videa většinou z USA, kde čtyřkolky projíždí extrémně hlubokým bahnem na velkých kolech s šípovitými gumami. Vypadá to celkem snadno, ale co je k tomu třeba?