Za poslední roky se svět hodně změnil, což je věc, kterou čtete asi na každém rohu. Ačkoliv globální pandemie viru se čtyřkolkami zdánlivě nic moc společného nemá, postihla náš svět víc, než bych si kdy myslel. Začalo to zákazem jezdit, pokračovalo zákazem zajít si čtyřkolku koupit do obchodu, no a pak nás doběhl dodavatelský řetězec, kdy nebylo z čeho čtyřkolky stavět. Završil to problém s dopravou. I tak ale český trh hlásí velmi slušné prodeje a největší problém dealerů je ten, aby sehnali něco, co by mohli prodávat.

Čtyřkolku s kabinou jsme už testovali, ale to bylo příjemné podzimní odpoledne a kromě toho, že jsme se v brodu nenamočili, jsme si tenhle systém úplně nevychutnali. V mrazu na horách, navíc ještě se čtyřkolkou na pásech, je to trochu jiná písnička...

Jestli vybrat krátkou, nebo dlouhou verzi čtyřkolky je dilema, které řeší většina zájemců o jízdu ve dvou stopách s řídítky. Když dáme stranou ekonomický faktor, jde hlavně o to, co se čtyřkolkou chcete dělat, no a pokud si chcete užít kromě práce i pořádnou zábavu, je krátká verze jasná volba. No a jak jezdí krátké CFMOTO Gladiator X625? To jsme vyzkoušeli na endurové trati.

Na první pohled fakt velká blbost. Když se nad tím ale zamyslíte, je to pořád blbost, ale už trochu menší. Vytáhnout endurko a čtyřkolku a zkusit, co se dá na čem líp projet a tak vůbec, jak co v terénu funguje. My jsme byli u toho a tady je malá upoutávka na souboj CFMOTO Gladiator X625 a Kayo 250.

 

Značka Polaris oznamuje partnerství s nejnovější videohrou Battlefield 2042™ od EA®. Díky této spolupráci, která je první svého druhu, se Polaris stal oficiálním partnerem společnosti EA®. Hráči mohou v rámci hry ovládat čtyřkolku Polaris Sportsman, která je představena ve strhujícím traileru, jenž spojuje virtuální svět hry s jízdou v reálném světě.

První sníh je tu a s ním i další fotosoutěž. I tentokrát můžete vyhrát parádní ceny od CFMOTO. A jak na to? 

Italská ikona je spojována především se silničním závoděním, ale historicky to tak vždy nebylo, především díky Cagivě, která používala motory Ducati pro svá endura a vyhrála s nimi nejeden Dakar. 

Při představení futuristického, elektrického pick-upu se kromě auta ukázala i čtyřkolka. Samozřejmě taky na elektriku. Demonstrovala možnost najetí na korbu cybertrucku a možnost se z něj dobít.

Ruku na srdce, japonské značky toho poslední dobou moc nepředvádějí a novinky nám zajištují hlavně severoamerické značky a CFMOTO. No a Suzuki se taky moc nepochlapila, jsou tu vlastně jen kosmetické změny, takže žádnou velkou pecku nečekejte. Zajímavé také je, že Suzuki je poslední značka, která se ještě nepustila do sportovní bugyny. 

Když se podíváte na modelové řady jednotlivých značek, platí něco jako SUV není nikdy dost, no a u Škodovky to vlastně není jinak. To prozatím nejmenší v řadě jsme mohli otestovat v "offroadové" verzi Scout.

Polaris se inovací nikdy nebál a už v minulosti měl v nabídce elektrický Ranger. Ten sice fungoval parádně, ale v době, kdy přišel ještě nebyly pořádné baterky a elektromobilita nefrčela zdaleka tak jako teď. I tak se jich ale dost prodalo a i u nás jich pár jezdí. Teď je tu ale něco úplně jiného, nový Ranger je pracant se vším všudy, který dokáže naplno využít výhody elektrického pohonu.

CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz
CFMOTO
650MT
Bestseller ze společné dílny CFMOTO a KTM
Ceny od 149 990,-
www.cfmoto.cz
Záruka
5 let

na všechny stroje
CFMOTO
www.journeyman.cz
CFMOTO
GLADIATOR
Z1000
SPORT
Agresivní budoucnost na dosah ruky!
www.cfmoto.cz
CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz