Pokud chcete kvalitní dětskou čtyřkolku, moc velký výběr nemáte. Teď je tu ale novinka od CFMOTO, která zatraceně dobře vypadá. My jsme jí dali do ruky malému závodníkovi, který jí pořádně prohnal. Co malý jednoválec umí se podívejte na videu.
Polaris s hrdostí oznamuje, že byl i letos vybrán jako oficiální dodavatel terénních vozidel pro hvězdně obsazený závod Race of Champions (ROC SNOW + ICE), který se bude konat koncem ledna ve švédském Pite Havsbad. V návaznosti na úspěšné partnerství z loňského ročníku dodá švédské zastoupení značky Polaris flotilu speciálů Polaris RZR.
Dakar ročníku 2023 je za námi a zatímco v ostatních kategoricích přinášel řadu zvratů, ve třídě čtyřkolek to byla alespoň pro mě trochu nuda. Navíc bohužel bez české účasti, když Zdeněk Tůma musel odstoupit v úvodní třetině Dakaru.
Smutná zpráva ochromila dakarské depo. ve včerejší etapě srazil kamion diváka, který po několika hodinách svým zraněním podlehl. Naneštěstí byl za volantem Aleš Loprais, který si jel s pohodlným náskokem pro své premiérové vítězství na Dakaru. Z pochopitelných důvodů ale ze závodu odstoupil. Jak celou situaci vidí sám aleš se můžete podívat na videu.
Zdeněk Tůma musel po páté etapě Dakarské rallye odstoupit ze zdravotních důvodů, jeho nohy byly po několika pádech pohmožděné. „Jedno stehno mám celkem v pohodě, na druhém je nateklá boule a bolí to jako sviňa. Není to ještě zahojené, beru prášky na bolest, také přelet nebyl moc příjemný. Jsem rád, že jsem doma,“ prohlásil Tůma, kterého zároveň šokovaly zprávy o české posádce, která nešťastně srazila diváka a incident skončil tragickou událostí. „Tohle se nemělo stát. Všiml jsem si, že v Saudské Arábii je více diváků a jednou byli přímo na trase a musel jsem je objet,“ dodal Tůma.
Rallye Dakar 2023 je oficiálně v plném proudu. Ještě před jejím zahájením jsme však zastihli dva piloty z kategorie SSV (T4) z týmu Sébastien Loeb Racing, abychom se dozvěděli více o jejich cílech a přípravách na nejtěžší rallye světa.
Cesta čtyřkolkáře Zdeňka Tůmy letošním Dakarem končí. Jezdec týmu BARTH Racing musel boj o vysněný cíl předčasně vzdát kvůli zranění, které si přivodil po pádu ve čtvrté etapě. „Rozhodnutí bylo moc těžké. Je to hodně emotivní, ale po včerejším trápení jsem si musel přiznat, že je lepší neriskovat a že zdraví je přednější,“ uvedl Tůma, který byl ve slavný rallye průběžně na desáté příčce.
Opět prokázal, že je nezdolným bojovníkem! Zdeněk Tůma prožil na letošním ročníku Dakarské rallye druhý drsný karambol. Po kotrmelci na kamení zapadl český jezdec na čtyřkolce do vodou vymleté strouhy. „Dopadl jsem jen do písku, byla to ale taková rána, že jsem si myslel, že už nevstanu. Na čtyři kola mi pomohl nějaký místní člověk,“ popisoval incident Tůma z týmu BARTH Racing, který do cíle dojel na čtrnáctém místě se ztrátou více než dvou hodin. V celkovém pořadí je třináctý.
Letošní Dakar slibovali pořadatelé nejtěžš tratě, což nicméně slibují každý rok, takže zase tak vážně bych to nebral. První 4 etapy ale ukázaly, že to fakt nekecali. Vždyť ze hry je už jeden obhájce titulu.
Jezdit na závoďáku je vždycky tak trochu svátek. Zaprvé to bývá přeci jen ostřejší mašina, než ta produkční, no a taky stojí spoustu peněz a závodníci se moc nehrnou do půjčování. Se Zdeňkem Tůmou už se ale nějakou dobu známe, takže mi umožnil jako prvnímu (možná poslednímu) osedlat jeho dakarskou Yamahu, která už 4x viděla cíl nejtěžší dálkové rallye.