Pepa Sršeň a čtyřkolky - to je kapitola sama o sobě... Má to prostě o 2 kola víc, tak mu radši dáváme úplně jiné mašiny - pásáky. No a jak vidno, tady se pak projeví, že i když dohromady je nám s Pepou asi sto let, tak platí heslo "kdo si hraje, nezlobí"...

Model Himalayan byl prvním cestovním endurem od indické značky a díky své jednoduchosti a stylu si získal prakticky ihned své fanoušky. Pořád je to ale hlavně motorka pro dobrodruhy. No a teď mu přibyl sourozenec, který se hodí hlavně do městské džungle a lehkého terénu. 

Jednoválec od Polarisu je bezesporu legendární čtyřkolkou, která je bestsellerem po celém světě. Je lehká, má jednoduchý a tak akorát výkonný motor a dobře vyvažuje pohodlí, sílu i nějakou tu rychlost. No a co na ní dát ještě lepší podvozek?

Málokde dává elektrický pohon takový smysl, jako na trialu. Zaprvé nepotřebujete nějaké horentní dojezdy a baterie vám bohatě stačí na celý den blbnutí v trialových úsecích. No a málokde taky oceníte dávkovatelnost a dostupnost točivého momentu elektromotoru, jako právě na trialce. 

Napínavý a velice náročný závod skrze saharskou poušť, jehož se účastnilo jeden a půl stovky posádek skončil v sobotu. Během sedmi dnů museli účastníci závodu překonat nejen náročné rychlostní zkoušky, které se táhly dunami a těžkým terénem, ale také písečnou bouři, která trvala několik dní a kvůli které museli pořadatelé na jeden den změnit trasu.

Jak už jste asi zaznamenali, tak tradiční výstava Motosalon byla letos zrušena. Její místo ale zaujalo oficiální zahájení sezony pod názvem Motovíkend, které proběhne od 8. do 10.4. na výstavišti v Brně. No a jak asi tušíte, bude to hlavně o ježdění. Své novinky tu nabídne i tradiční čtyřkolkářský výrobce CFMOTO, který se už ujal i v jedné stopě. A na co se můžete těšit?

Pickupy máme rádi. Josu to poctivá auta, která něco vydrží a zvládnou pořádný terén. Taky toho dost uvezou. Ale hodí se do rodiny namísto klasického SUV? To jsme vyzkoušeli při více než 1000 km dlouhém tripu po českých horách s plnou rodinnou polní. 

Přestavby čtyřkolek jsou vždycky zajímaé, ale občas je to celkem úlet. Extrémní stavby do hlubokého bahna jsou samy o sobě dost ujeté, ale co když je to ještě celé v barvách oblíbené postavičky z Toy Story? Stavbu má na svědomí firma SuperATV, která se zabývá úpravami čtyřkolek všeho druhu.

Elektrická Tesla je celkem populární stroj pro sprinty. Není divu. Masivní zátah elektromotorů většinou nechá v prachu vše, co se mu postaví. Čtyřkolka pak vypadá jako celkem úsměvný soupeř. No ale co když je to naladěná dvoutaktní Yamaha Banchee upravená na závody dragsterů? Jak to dopadlo se podívejte sami. 

Na málokterou motorku jsme čekali tak dlouho, jako na nové MT od CFMOTO. Díky českému importu jsme sice už před rokem mohli tuhle mašinu prohánět po sinici i v terénu, ale na dotazy kolik stojí a kdy bude k dispozici odpověď nebyla. No a teď je tu. 

1

CFMOTO 800MT je k dispozici ve dvou variantách - Sport a Touring. Obě motorky pohání stejný řadový dvouválec vyvinutý společně s KTM, který má svůj původ v modelu Adventure. Mají i stejnou digitální palubku, velkou nádrž a možnost montáže sady hliníkových kufrů. Největší rozdíl je v zaměření do terénu. Touring je postavený na parádních drátěných kolech, která snesou i bezdušové pneumatiky.

2

Sport má naopak liťáky. Velikost kol je stejná, jako u Touringa, tedy 19" vepředu a 17" vzadu. Jso obuté i do stejných pneumatik Maxxis Maxxventure. Litá kola ale jak známo nejsou tak odolná při jízdě v kamení a terénu, takže Sport je pro vás ideální pokud se držíte hlavně na asfaltu. Obě verze ale mají stejnou světlou výšku 190mm, která zaručuje pohodové přejetí obrubníku, nebo schodu. MT je především cestovní enduro, dokáže polykat dálky, ale poradí si i z polními cestami, no a štvát vás nebude ani ve městě, i když to není zrovna jeho revír s ohledem na to, že to je pořádný kus mašiny s velkou kapotáží a širokými řídítky. 

3

Cena CFMOTO 800MT Tournig je 276 990,- vč. DPH, u varianty Sport je to pak 249 990,- Korun. Připlatit si můžete třeba za sadu kufrů, boční nosiče, nebo expediční rám. 

CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz
CFMOTO
650MT
Bestseller ze společné dílny CFMOTO a KTM
Ceny od 149 990,-
www.cfmoto.cz
Záruka
5 let

na všechny stroje
CFMOTO
www.journeyman.cz
CFMOTO
GLADIATOR
Z1000
SPORT
Agresivní budoucnost na dosah ruky!
www.cfmoto.cz
CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz