Kawasaki celkem nedávno představila nejdivočejší side-by-side ve své historii. Zatímco dříve se soustředila spíše na stroje, které dokáží zastat nějakou tu práci, tentokrát už jde o čistě sportovní záležitost. První, co zaujme, je agresivní design zelené bestie. Ani pohled do interiéru vás nenechá na pochybách, že tohle je čistě záležitost zábavy v terénu. Hádám, že vás Teryx zaujal hned na první pohled. Tahle novinka byla velmi očekávaná a dost možná už jste si o ní leccos načetli.  Jak se ale chová při pořádném svezení? 

Triumph celkem v tichosti představil inovovanou řadu Scramblerů 1200, které v první řadě splňují aktuální emisní normu Euro5. Ostatně na nějaké zásadní inovace je přeci jen trochu brzy. Tyhle motorky jsou na trhu teprve od roku 2019. Za ty dva roky si ale získaly velkou popularitu a prodávají se více než dobře. Motor má přes novou emisní normu stejný výkon 90 koní a krouťák 110 Nm. Zatímco maximum výkonu je k dispozici v nižších otáčkách, krouťák se naopak posunul o 250 otáček výše. 

Je tu pár věcí, které neodmyslitelně patří k určitým strojům a značkám. Honda byla vždy synonymem kvality. Ať už se budete pohybovat v zamrzlých pláních, na poušti, nebo v pralesích, čtyřkolky od Hondy všude slouží s naprostou spolehlivostí už desítky let. To je marketing, který si nemůžete koupit, ale musíte si ho prostě vysloužit léty poctivé a kvalitní práce. Zkrátka když vidíte okřídlené logo Hondy, vybaví se vám kvalita a výkon. A to platí i o nové Hondě Rubicon 4x4 DCT EPS modelového ročníku 2020. 

Zatímco v posledních letech se výrobci bugyn soustředili na výkon motoru, teď to vypadá, že už je koní dost a pracuje se hlavně na podvozku a jízdních vlastnostech. Tedy alespoň podle toho, co Yamaha podala na americký patentní úřad.

Pracovní čtyřkolka je skvělá věc, můžete s ní uklízet sníh, tahat dřevo, svážet seno nebo uklízet chodníky. Ale zkuste si někdy osm hodin sedět na čtyřkolce v mrazu a větru nebo v dešti. Už jsme si zvykli, že na UTV se dělají střechy, ale i celé kabiny včetně topení. Pro klasické čtyřkolky tu ale dlouho nic nebylo. Na podzim ale v Miláně představila firma DFK prototyp kabiny na CFMOTU X1000, no a my jsme se teď mohli svézt s první sériovou čtyřkolkou, která kompletní kabinu má. 

Značku Kayo máme spojenou především s dětskými a maloobjemovými čtyřkolkami. Ty vynikají slušnou kvalitou, dobrým zpracováním a typickým bílo-oranžovým designem. Teď se ale tahle čínská firma pustila do odvětví, které ovládají velcí hráči a kam se moc nových značek neodváží – do světa čistokrevného endura. 

Kdo by neznal slavný pořad, který uvádí trojice bývalých moderátorů BBC. Dechberoucí záběry aut všech kategorií se ale neberou jen tak a potřebujete k jejich pořízení speciální auta. Jedním z nich je i upravený Polaris RZR, který je vybavený speciální filmovou technikou. Je dost lehký, obratný a zvládne i těžký terén. Až budete sledovat na Amazon Prime další díly, třeba budou záběry právě z téhle bugyny. 

Loni jsem si poprvé pořádně vyzkoušel sněžný skútr, a i když trať a podmínky nebyly nic moc, dost mi tenhle zážitek utkvěl v paměti. Když pak letos nastala možnost podstatně našlapanějšího testu, kde jsme kromě pracovních strojů mohli vyzkoušet i plnohodnotné sporťáky, ani chvíli jsem neváhal a balil věci do testovacího Karoqa. 

Polaris představuje svůj nový, 60 palců (152,4 cm) široký stroj RZR Trail S 1000 Premium pro rok 2021, který přináší řadu vylepšení. Představme si, co všechno na "ůzkém" RZR Polaris upravil. 

 

I v dalším díle seriálu, který představuje výrobce čtyřkolek, zůstaneme v Japonsku a tentokrát se podíváme ke žlutým, tedy ke značce Suzuki, která bezpochyby udělala hodně velký rozruch ve světě pracovních i sportovních čtyřkolek.

Píšeme často o různých strojích, ale nikdy jsme se pořádně nepodívali na to, kdo je vlastně vyrábí, kde je vyrábí a co za firmou stojí. Postupně si budeme v miniseriálu představovat velké výrobce čtyřkolek a jejich příběhy. No a začneme pěkně zostra, protože koncern BRP je asi nejkomplexnější firmou na současném trhu a čtyřkolky jsou vlastně jen zlomkem jeho produkce.