A máme tu další škodolibé video. Nezbývá, než se učit z cizích chyb, protože jich tam je opravdu velká spousta..

Značka Kayo přinesla na trh zajímavou novinku, která vyplňuje mezeru mezi sedmdesátkou, která je určená pro úplně nejmenší, a stoosmdesátkou pro odrostlejší jezdce. No a protože už přeci jen nejsem ideálním adeptem na testování takového stroje, posadili jsme na Kayo Matěje Petráka, který ocení vlastnosti takové čtyřkolky o něco lépe.

První ročník Polaris Challenge Morocco se uskuteční na okraji saharské pouště v M’hamid El Ghizlane v termínu 16. – 23. října letošního roku. Trasy byly vybrány speciálně pro vozidla side-by-side, takže majitelé strojů Polaris dostanou exkluzivní příležitost užít si naplno svou vášeň pro offroadová dobrodružství a adrenalin během pětidenního intenzivního závodění.

Jaro je tradiční doba, kdy rakouská KTM a její sesterská Husqvarna představují offroadové modely pro nadcházející sezonu. Pokud ale čekáte nějakou zásadní bombu, budete asi zklamaní. Jsou tu hned dva důvody - zaprvé se poslední dva roky v podstatě nezávodilo a motorky vlastně nebylo kde poměřit, no a hlavně co chcete ještě vymýšlet? Výkonu už mají motory až až, elektronika už je taky v podstatě na vrcholu (máme launch control, nastavení palivových map, kontrolu trakce..), no a váha už je taky skoro na minimu. Měnil se tak hlavně design a samozřejmě nechybí vymazlené edice Sixdays. 

Nejprodávanějším autem v USA je Ford F 150 a řada jeho verzí. Není divu, je to jednoduchý, robustní a sexy pick-up, který máme neodmyslotelně spojený s vidlicovým osmiválcem. Elektromobilita ale táhne ve všech odvětvích a tichému motoru se nevyhnul ani obří Ford. Rozhodně ale nejde jen o úlevý ekologům, s tímhle autem to americká automobilka myslí vážně a chce z něj mít praktickou elektrickou dodávku nabitou technologiemi.  

I když momentálně dost frčí litrové dvouválce a nejvíc se o nich mluví, pořád je nejsilnější kategorií třída jednoválcových dělníků kombinujících slušnou pořizovací cenu, nižší provozní náklady a nižší hmotnost. Ostatně firma Journeyman kdysi udělala díru do českého trhu právě s jednoválcovým "Gladem" 500, no a X625 je vlastně jeho mnohogenerační příbuzný. Tentokrát jsme otestovali jeho krátkou verzi, která v sobě skýtá zábavu a ovladatelsnost, jakou vám dlouhán nikdy nenabídne.


I v dalším díle našeho seriálu o výrobcích čtyřkolek zůstaneme v Japonsku. Po Yamaze a Suzuki si představíme Kawasaki. Výrobce je neodmyslitelně spojený se zelenou barvou a převážně sportovními stroji. Kawy dnes rozhodně nepatří zejména u nás k nejběžnějším čtyřkolkám, přesto ale rozhodně stojí za to se na ně podívat, protože díky zeleným se na trh dostalo pár hodně zajímavých modelů!

Při pohledu z okna to není moc aktuální, ale prý je poslední dobou sucho, takže se to bude hodit. Pokud jste někdy jeli v prachu, nebo nedej bože závodili na prašné trati, musí vám být jasné, že to není moc zdravá záležitost a po pár vyjížďkách, nebo závodních jízdách můžete začít pociťovat nemoci horníků z devatenáctého století. Zkrátka dýchat prach není zdravé a vzhledem k tomu, že jízda na čtyřkolce je fyzicky dost náročná záležitost, hlubokým nádechům se jen tak nevyhnete.Je tu ale naštěstí celá řada řešení. Můžete si přetáhnout přes obličej třeba šátek, ale mnohem lepší je sportovní protiprachová maska. Vyrábí jí řada firem a seženete jí od zhruba 500kč až po dva tisíce. Jde o zařízení vybavené filtry a membránou, která vám umožní volně dýchat, ale zároveň vám do plic nepustí ani drobná prachová zrnka. Vejde se v pohodě do helmy a pokud zvolíte vhodnou velikost a dostatečnou kvalitu, nebude vám v helmě překážet. 

Nevím snad o nikom, kdo by neznal italskou značku Brembo. Ikona mezi výrobci brzd se může pyšnit se zkušenostmi z Dakaru, motoGP, Le Mans, nebo F1. Jejich inovace určují směr trhu a je jedno, jestli v automobilovém, nebo motocyklovém průmyslu (jen do čtyřkolek se zatím moc nepouštějí). Aby toho nebylo málo, pustila se italská značka do několika akvizic a jednou z nich je španělský výrobce J.Juan. Ten dodává své díly řadě značek a jednou z nich je i CFMOTO.

Co si budeme povídat, zlomyslnost nás tak trochu baví, navíc není od věci se poučit z cizích chyb. No a tady je další video zábavných i trochu děsivých okamžiků na čtyřkolkách!

Andalusia rally se blíží mílovými kroky a s ní i start speciální soutěže pro stroje Yamaha YXZ1000R, které mají vlastní kategorii vypsanou přímo továrnou. Kromě těchto strojů a dalších bugyn ale uvidíme na startu poprvé od rally Dakar i tovární prototyp pod hlavičkou X-raid Yamaha teamu. Hodně zajímavá je posádka stroje. Za volantem bude sedět CEO Yamaha Europe Eric de Seynes, kterého bude navigovat několikanásobná účastnice Dakaru na čtyřkolce i v side-by-side Camelia Liparotti.