Aprilia Touareg je legendární cestovní enduro z devadesátek, které se vezlo na zlaté vlně Dakaru. Pak ale dlouho bylo ticho po pěšině a Aprilka se věnovala hlavně silnici. Teď má ale nový řadový dvouválec a zastavěla ho do zatraceně sexy cestovního endura, které na první pohled vypadá, že by se terénu rozhodně bát nemuselo a brousí si zuby třeba na Yamahu Ténéré. Taky se těšíte jako my?

Léto je v plném proudu a s ním i spousta ježdění. No a k tomu patří i nějaké ty fotky. A aby to nekončilo jen tak v šuplíku, je tu soutěž se značkou CFMOTO a hodně zajímavé ceny!

Původní defík se stal bezesporu legendou a to nejen mezi dobrodruhy, ale i v řadě armád. I jeho pokračovatel se dočkal několika vojenských verzí a jednu z nich připravil i Autosalon Dajbych. No a protože tohle auto vzbudilo obrovský ohlas, rozhodli se v Plzni připravit podobný vůz i pro civilní zákazníky. No a kde ho lépe otestovat, než na legendárních "Bahnech"?

Když se řekne pracovní čtyřkolka, představíte si většinou mohutný stroj s náhonem 4x4 a alespoň půllitrovým motorem. Ideálně s navijákem a dalším příslušenstvím. Dost velká část uživatelů ale takový stroj nikdy nevyužije a na většinu práce by stačila i jednoduchá zadokolka. Kde jsou její limity, jsme se vydali vyzkoušet na statek i do jeho okolí.

Uvažujete o závodech v dálkových soutěžích? Chcete si zkusit nějakou tu Baju, nebo prostě jen chcete mít doma mašinu, která je rychlá a umí jet fakt dlouho a daleko? 

Tradice jednoválců Gladiator je tu skoro tak dlouho, jako čtyřkolky v naší vlasti. Začalo to nenápadně pětistovkou, která přivedla ke čtyřkolkám pěknou řádku jezdců, no a pak už to šlo ráz naráz, stříkačka, šestikilo, no a teď je tu úplně nový Glad, který posouvá kvalitu a luxus zase o něco dál. Bude ale taky fungovat v terénu? 

Offroad z kategorie Pick-upů si kupujete v podstatě ze dvou důvodů. Buďto ho potřebujete ke každodenní práci, nebo se vám ten styl prostě jenom líbí. No a na druhou kategorii letos zacílilo české zastoupení Mitsubishi s modelem L200 vyladěným pro každodenní použití. 

Pro mě osobně je Rally Breslau ztělesněním likvidace techniky, morálky a fyzických sil jezdců. Už to sice není tak brutální soutěž jako před nějakými deseti lety, kdy se dokázal na trati utopit i kamion, ale pořád jde o jednu z nejnáročnějších soutěží v Evropě a asi i na světě. Parádní je, že takový závod máme co by kamenem dohodil, tedy alespoň v Rally mírách. 

Druhý závod Mezinárodního mistrovství České Republiky máme za sebou a opět stál za to. Nasát trochu té zaprášené atmosféry můžete v parádní fotogalerii od Ivanky Duchoslavové. 

Den, kdy jsem jel na prvním dvouválci od Polarisu si pamatuju jako dnes. Byla to osmistovka s robustním rámem, těžká, na tehdejší dobu neskutečně výkonná a schopná odtáhnout a projet skoro všechno. Co ale Polarisu moc nešlo byla zábava, tahle mašina prostě fun factor neměla. To se ale po pár generacích měnilo a když vidím aktuálního krátkého Sportsmana, vidím mu ve světlech takovou tu rošťáckou jiskru.