Zatímco v posledních letech se výrobci bugyn soustředili na výkon motoru, teď to vypadá, že už je koní dost a pracuje se hlavně na podvozku a jízdních vlastnostech. Tedy alespoň podle toho, co Yamaha podala na americký patentní úřad.

Pracovní čtyřkolka je skvělá věc, můžete s ní uklízet sníh, tahat dřevo, svážet seno nebo uklízet chodníky. Ale zkuste si někdy osm hodin sedět na čtyřkolce v mrazu a větru nebo v dešti. Už jsme si zvykli, že na UTV se dělají střechy, ale i celé kabiny včetně topení. Pro klasické čtyřkolky tu ale dlouho nic nebylo. Na podzim ale v Miláně představila firma DFK prototyp kabiny na CFMOTU X1000, no a my jsme se teď mohli svézt s první sériovou čtyřkolkou, která kompletní kabinu má. 

Značku Kayo máme spojenou především s dětskými a maloobjemovými čtyřkolkami. Ty vynikají slušnou kvalitou, dobrým zpracováním a typickým bílo-oranžovým designem. Teď se ale tahle čínská firma pustila do odvětví, které ovládají velcí hráči a kam se moc nových značek neodváží – do světa čistokrevného endura. 

Kdo by neznal slavný pořad, který uvádí trojice bývalých moderátorů BBC. Dechberoucí záběry aut všech kategorií se ale neberou jen tak a potřebujete k jejich pořízení speciální auta. Jedním z nich je i upravený Polaris RZR, který je vybavený speciální filmovou technikou. Je dost lehký, obratný a zvládne i těžký terén. Až budete sledovat na Amazon Prime další díly, třeba budou záběry právě z téhle bugyny. 

Loni jsem si poprvé pořádně vyzkoušel sněžný skútr, a i když trať a podmínky nebyly nic moc, dost mi tenhle zážitek utkvěl v paměti. Když pak letos nastala možnost podstatně našlapanějšího testu, kde jsme kromě pracovních strojů mohli vyzkoušet i plnohodnotné sporťáky, ani chvíli jsem neváhal a balil věci do testovacího Karoqa. 

Polaris představuje svůj nový, 60 palců (152,4 cm) široký stroj RZR Trail S 1000 Premium pro rok 2021, který přináší řadu vylepšení. Představme si, co všechno na "ůzkém" RZR Polaris upravil. 

 

I v dalším díle seriálu, který představuje výrobce čtyřkolek, zůstaneme v Japonsku a tentokrát se podíváme ke žlutým, tedy ke značce Suzuki, která bezpochyby udělala hodně velký rozruch ve světě pracovních i sportovních čtyřkolek.

Píšeme často o různých strojích, ale nikdy jsme se pořádně nepodívali na to, kdo je vlastně vyrábí, kde je vyrábí a co za firmou stojí. Postupně si budeme v miniseriálu představovat velké výrobce čtyřkolek a jejich příběhy. No a začneme pěkně zostra, protože koncern BRP je asi nejkomplexnější firmou na současném trhu a čtyřkolky jsou vlastně jen zlomkem jeho produkce.

 

Když jsem na výstavě v Miláně poprvé viděl nového V-Stroma, posadilo mě to na zadek. Stála tam kombinace ideální univerzální motorky a designu, který jsem měl jako kluk na plakátu z Dakaru. Teď ho mám konečně alespoň na týden v garáži a doufám, že mě nezklame, protože má rozhodně na to dostat Suzuki mezi velké hráče ve světě cestovních endur. 

Nevím, jestli si to ještě pamatujete, ale Commander byl vůbec prvním strojem od Can-amu, který se řídil volantem. Bylo to takové sportovně užitkové vozítko, co umělo pobavit, ale taky zastat nějakou tu práci a něco odvézt. Dnes má kanadská značka v portfoliu celou řadu side-by-side a upřímně jsem trochu čekal, že mezi sportovním Maverickem a pracovním Defenderem nebude mít Commander moc smysl. Opak je ale pravdou a je tu jeho zbrusu nová generace!