Jedno z najväčších európskych rely podujatí - Breslau Rally v Poľsku, (27. 06. – 01. 07. 2022) prebiehalo v západnej časti Poľska, na dvoch vojenských polygónoch pri mestách Zagan a Drawsko Pomorskie. Na štart prológu postavilo viac ako 250 posádok, ktoré súťažili na motorkách, štvorkolkách, SSV, osobných a nákladných autách. Rely má 5 etáp rozložených až na celkových 1500 km.

Ještě pár let zpátky by mohly být čtyřkolky i na startu závodu, ale bohužel po několika nehodách byla tato kategorie pro letošek zrušena. Přesto jste na železné hoře mohli vidět nejen velkou prezentaci CFMOTO, ale hlavně velkou spoustu jezdících čtyřkolek. 

Upřímně mě trochu překvapuje, jak málo elektrických mašin do terénu je aktuálně k dispozici. V podstatě jediný seriózní stroj, o kterém může být řeč je Ranger od Polarisu. To je ale především pracovní stroj s limitovanou rychlostí. Přitom u čtyřkolky nehraje váha takovou roli, jako u motorky a celý pohon nemusí být o moc těžší, než konvenční motor s pohonným ústrojím. No a dvojnásob to platí u UTV. V USA ale teď přišel hodně zajímavý projekt. 

Když se řekne "nejlehčí čtyřkolka na světě", začnu v paměti pátrat, jaká že maloobjemová mašina má náhon na všechna čtyři kola a říkám si, jestli je lehčí čtyřstovka od CFMOTO, nebo od Kymca. Ono je to ale trochu jinak. Tahle mašinka má sice ke konvenční čtyřkolce hodně daleko, ale vypadá to, že s tím bude celkem sranda. 

Polaris byl ve světě bugyn vždy průkopníkem, ostatně RZR bylo první side-by-side, které stálo za to. No a teď je tu zase něco nového. Místo toho, aby v Polarisu dál dolovali koně z přeplňovaného dvouválce, zabudovali tam čtyřválcový řaďák o výkonu 225 koní! Jak to zní a vypadá naživo jsme se podívali. No a příště už se snad i svezem!

 

Rally Albania je dnes už doslova legendární závod, na jehož startu nechybí spousta českých jezdců. Jaká byla atmosféra letošní Rally můžete vidět na parádním videu. 

CFMOTO 650GT není jen motorka na víkendy, ale má ambice i na delší cesty ve svižném tempu. Zvládne ale dvouválec střední třídy cestu ve dvou přes nejvyšší evropské průsmyky?  Dá se na motorce za zlomek ceny velkých cesťáků polykat stovky kilometrů denně s plnou polní? Existuje jen jediný způsob, jak to zjistit!

 

Trať v Lokti má bezesporu světové parametry. Vždyť se tu už léta koná MXgp. Závody Mistrovství Evropy čtyřkolek a s nimi spojeného mistrovství světa sidecar se tu jelo poprvé. Podívejte se na závod z pohledu českého teamu SiX-3 Czech racing Team. Stojí to za to!

Znáte Gibraltar race? Pokud ne, o hodně přicházíte! Jde o 14denní navigační rallye, která se jede jak na navigaci, tak na časovou přesnost (nikoli tedy pouze na rychlost, jak je u běžné rallye obvyklé). A která si získala obrovskou popularitu na západ od nás. Není divu, cílem je dobře se svézt v off-roadu, dobře si zanavigovat a poznat nové hraje a přátele. 

Po dvou letech, kdy nejtěžší endurový závod světa musel být vynechán se na železnou horu v rakouských Alpách opět vrací nejtěžší klání v Enduru, jaké si dovedete představit. Jo a jede se i na čtyřkolkách.

CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz
CFMOTO
650MT
Bestseller ze společné dílny CFMOTO a KTM
Ceny od 149 990,-
www.cfmoto.cz
Záruka
5 let

na všechny stroje
CFMOTO
www.journeyman.cz
CFMOTO
GLADIATOR
Z1000
SPORT
Agresivní budoucnost na dosah ruky!
www.cfmoto.cz
CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz