Výstava EICMA jako každý rok otevřela své brány a jako každý rok je to hlavně o motorkách. I tak se ale představila řada čtyřkolek a jedna hodně zajímavá novinka od GOES. Když CFMOTO koupilo GOES, vypadalo to, že bude spíš prodávat své výběhové modely za slušné peníze pod druhou značkou. To, co představil GOES v Itálii nám ale doslova vyrazilo dech. No uznejte sami!
Na novém GOESu samozřejmě jako první zaujme design. Tady se toho výrobce rozhodně nebál a s CFMOTO už si GOES jen tak nespletete. Design je hodně agresivní, moderní, ale rozhodně zůstává i praktický. Kapotáž je robustní, dobře udělaná a je vidět, že tu nejde o nějakou leštěnku na ježdění k Tescu, ale o pracovní stroj se vším všudy.
GOES navíc na první pohled působí mnohem luxusněji, než ve skutečnosti je. Mohutná předn maska s LED světly odvádí pozornost od levnějších řešení, které na čtyřkolce GOES použil. Pod kapotami se samozřejmě skrývá technika CFMOTO, konkrétně je to kapalinou chlazený jednoválec o objemu 499ccm. Motor má vstřikování BOSCH, což je záruka kvality a hlavně bezvadného provozu. Nechybí dnes už samozřejmý posilovač řízení.
Terrox váží 340 kilo, utáhne 600 kilo a naložíte na něj 205kg. K tomu slouží především klasické ocelové nosiče na přední a zadní kapotě. To je další prvek, kterým se GOES liší od dražšího CFMOTa. Vynikající ale je, že k dispozici bude krátká i dlouhá verze. Většina čtyřkolek se sice prodává v dlouhé variantě, ale přeci jen krátká je prostě zábavnější.
Video
GOES G CORE T24
Zatímco Terrox 500 půjde do sériové výroby a my se ho můžeme už příští rok dočkat i u nás, nový koncept G CORE zatím jen ukazuje, kam bude GOES směřovat. Jde hlavně o neortodoxní design.
I když by se zdálo, že v designu čtyřkolek toho už moc vymyslet nejde a každý nový stroj se bude něčemu podobat, designérům v Číně se povedl skoro zázrak a přišel s něčím, co tu ještě nebylo. Vlastně jediné, co mi to připomíná jsou Polarisy z devadesátých let, ale to už je přeci jen trochu jinde.
GOES sází na hrany a hranaté tvary a samozřejmě na moderní prvky. Celé osvětlení tvoří LED ve všech podobách, které současné technologie umožňují.
Nechybí samozřejmě ani plnobarevný displej namísto paliubní desky. Technické údaje nového konceptu zatím nevíme, ale lze očekávat, že pod kapotami se bude skrývat jeden z dvouválců z produkce CFMOTO.