Cílem letošního testování bylo co nejlépe poznat rozdíl mezi X1000 G2 a X1000 G3, případně porovnání X520-A G2. Na týdenní testování jsme vyrazili v osvědčené partě nadšenců, se kterými jezdíme na ATV Expedice již léta. Radek na CFMOTO X1000 G3, já na CFMMOTO X 1000 G3 Premium, Vlasta na X1000 G2, Martin X520-A G2 a Luboš na starší X800. Naše stroje jsou v podstatě v sériovém stavu . Nutnost jsou pouze šestiplátnové pneumatiky a používáme hliníkové kryty podvozku. Letos jsme se ještě díky informaci o přemnožených medvědech vybavili spreji na medvědy.
Testovali jsme poctivě šest dnů v rumunských Karpatech. Pohybovali jsme se ve výškách od 600 m.n.m. do 2100 m.n.m. Kromě bahna, jelikož letos bylo opravdu sucho, jsme měli možnost vyzkoušet všechny typy off roadu. Extrému jsme si užili až dost. Odsypávání kamení při výjezdu prudkých stěn, véčka, která měla tendenci se také odsypávat, prudké výjezdy , žlaby s velkými kameny, cesty po lakatoších apod.
Moje osobní recenze: CFMOTO Gladiator X1000 G3 vs. CFMOTO Gladiator X1000 G3
Teď k samotnému testu. Nová generace CFMOTO X1000 G3 a její hlavní rozdíly s CFMOTO X1000 G2.
Co je nového u Gladiatora X1000 G3
V továrně CFMOTO udělali opravdový pokrok a to úplně komplexní. Na podvozku navázali na vlečná zadní ramena, přidali stabilizátor na přední nápravě, zvětšili zdvihy tlumičů. Díky elektrickému plynu je k dispozici brzdový asistent. Řidič si sám za jízdy může měnit nastavení řídící jednotky motoru na tři režimy: work, normal a sport jednoduše jedním tlačítkem. Také si můžeme nastavit čtyři režimy posilovače řízení: auto, min, mid a max. Naše nastavení nám ukazuje opravdu povedený a přehledný display. I když nejsem zastáncem těchto technologií, je pro mě uživatelsky velmi příjemný a srozumitelný. U modelu premium jsou namontována kola s ochranou BEADLOCK, která zvyšuje pevnost disku a zabraňuje odražení pneumatiky od ráfku, což nám umožňuje upustit tlak v pneu pro lepší trakci v terénu.
Jízdní vlastnosti CFMOTO Gladiator X1000 G3
Teď k vlastní jízdě. Už jenom při posazení do sedla a položení rukou na řídítka je patrný rozdíl. Sedíte prostě srostlí se strojem. Lépe posunuté těžiště dává jezdci větší pocit bezpečí. Při jízdě cítíte okamžitou a přesnou odezvu od řídítek, která jsou pevnější s modernější konstrukcí uchycení. Všechny tyto změny velice pomáhají jezdci podstatně bezpečněji a s menší fyzickou námahou zdolávat i extrémní terén. Hned první den při přejezdu ostrého véčka, kde bylo potřeba najet pokud možno nakolmo, se ukázal větší poloměr otáčení velkou výhodou. A G3 stejný úsek dávaly na rozdíl od G2 bez couvání. Při prudkých sjezdech, a to i přes velké balvany nebo nerovnosti, velice pomáhá brzdový asistent. Jezdec se může soustředit pouze na vybíraní dobré stopy. Naopak při prudkých výjezdech doceníte větší výkon a to i při endurových přejezdech, kde si pro trochu toho adrenalinu přepínám na režim sport, který má ostrý nástup výkonu. To jezdec docení také na silnici, pokud potřebuje předjet.
Shrnutí na závěr
Testování mě osobně vždy bavilo, ale X1000 G3 je rozhodně největší rozdíl ze všech CFMOTO.
- Stabilita ve všech jízdních režimech
- Lepší poloměr otáčení
- Větší výkon v celém spektru otáček
- Přesnější a plynulejší rozjezd variátoru
- Lepší odezva stroje, řidič lépe cítí, co se děje pod koly
- Lepší posez jezdce
- Větší nájezdové úhly
Statečně se držela i X520-A v porovnání s dvouválci a to díky Martinovi. Absolvovala celý test i když velmi často na hranici výkonu stroje.
Všechny čtyřkolky vydržely bez servisního zásahu. Pouze na Lubošově X8 jsme odvzdušňovali brzdy.
Nezbývá než poděkovat firmě Journeyman CZ za podporu a hlavně celé spolehlivé partě kluků bez které by to nešlo.
Jaromír Lom