Kawasaki oznámila oficiální uvedení své řady čtyřkolek pro rok 2025, jejíž hlavní novinkou je nový model Brute Force 450, který zaplňuje velkou mezeru v nabídce značky. Stalo se tak krátce poté, co jsme našli u Evropského úřadu pro duševní vlastnictví přihlášky na model, o kterém nyní víme, že je to Brute 450. Modelový rok 2025 znamená pokračování modelů Brute Force 300, KFX90 a KFX50.
Hlavní novinkou čtyřkolek Kawasaki pro modelový rok 2025 je příchod modelu Brute Force 450. Kawasaki měla dlouho ve své nabídce velkou mezeru mezi modely Brute Force 300 a 750 a nyní je tu konečně čtyřkolka, která tuto mezeru vyplní. O tom, že se tento model chystá, jsme slyšeli už několik měsíců a je skvělé konečně s jistotou slyšet, že Team Green oficiálně uvádí na trh čtyřkolku se středním objemem.
Vzhledem k tomu, že v poslední době se do popředí zájmu dostávají čtyřkolky se středním objemem, Kawa si na své zbrusu nové čtyřkolce hodně zakládala. Aby se ujistila, že nepřijede pozdě a nebude se mít čím pochlubit, udělala značka vše, co mohla. Jestli to bude stačit ukáže až trh.
Model 2025 Brute Force 450 je poháněn jednoválcovým motorem o objemu 443 cm3, který přenáší výkon na pneumatiky prostřednictvím volitelného systému 2WD/4WD s uzávěrkou předního diferenciálu. Kawasaki uvádí, že čtyřkolka má LED světlomety a LED světelný panel na řídítkách, a čtyřkolka se chlubí slušnou tažnou silou 1 050 kg. Brute Force 450 jsou vybaveny pneumatikami Maxxis, kotoučovými brzdami a promyšlenými prvky, jako je držák nápojů a další. Nejlepší ze všeho je, že opravdu vypadá jako Brute Force; když už nic jiného, jeho design připomíná původní Brute Force 650 s pevnou zadní nápravou z doby před dvěma desetiletími, což je dobré znamení pro naši nostalgickou stránku.
V tiskové zprávě Kawy se píše, že Brute Force 450 má „kompaktní a ideálně dimenzovaný podvozek“, což nám napovídá, že zde opravdu míří k dokonalosti střední třídy. Doufáme, že se brzy dozvíme více a toto tvrzení si sami vyzkoušíme.
BruteForce 300
Pro rok 2025 se vrací model Brute Force 300, základní užitková čtyřkolka Kawasaki. Tato čtyřkolka s pohonem dvou kol je stálicí ve své třídě a nemůže se pochlubit ničím převratným, ale svou práci odvádí tiše a dobře. Je poháněna jednoválcovým motorem o objemu 271 cm3 , který je spojen s převodovkou CVT a má vysoké i nízké převodové stupně. Brute Force 300 není zrovna monstrózní stroj a na předním a zadním nosiči uveze pouze 500 kg a na zadním nosiči 44 kg, resp. 66 kg. Brute Force 300 zůstává solidní volbou v oblasti malých základních terénních vozidel, ale jsme připraveni na to, že dostane řadu aktualizací.
KFX50 a KFX90
První z těchto strojů určených pro děti má vzduchem chlazený jednoválcový čtyřtaktní motor o objemu 49,5 cm3, jehož výkon lze regulovat pomocí šroubu omezujícího plyn. Nabízí také „zážitek z jízdy řízený rodiči“ s funkcemi, jako je zapalování na klíč, které zajišťuje bezpečnost dětí při jízdě na stroji. Zatímco svým stylem připomíná dávno opuštěné a tolik postrádané sportovní čtyřkolky KFX400 a KFX450R.
Kawasaki KFX90 je o něco větší sourozenec výše zmíněné čtyřkolky pro mladé a pohání jí jednoválcový čtyřtakt o objemu 89 cm3. I ona dostala omezovací šroub plynu a pro nastavení rychlosti, kterou lze přizpůsobit schopnostem jezdce. KFX90 také dostala příjemné doplňky, jako jsou akcentní LED světla a podložka pod řídítka.