Pár týdnů před startem 48. ročníku Rallye Dakar, který se pojede v lednu příštího roku v Saúdské Arábii, odletěli dva piloti SSV z týmu Sébastien Loeb Racing, Xavier de Soultrait a Florent Vayssade do Minnesoty, aby v sídle Polaris Factory Racing Teamu otestovali RZR Pro R Factory.
Tým Polaris Factory Racing přivítal dakarské závodníky a předvedl jim RZR Pro R Factory, SSV, se kterým tým Sébastien Loeb Racing bude závodit na Dakaru 2024, a také představil inženýrský a vývojový tým, který za ním stojí.
„Setkání s továrním závodním týmem v Minnesotě bylo velmi působivé. Je fantastické, jak jsou všichni v Polarisu nadšeni do závodění,“ řekl Xavier de Soultrait. „Všichni z té spousty inženýrů se velmi zajímají o Dakar; jak závod probíhá a jak nám mohou pomoci ho vyhrát. V přípravě týmu Sébastien Loeb Racing a továrního týmu je mnoho podobností. Každý šampionát má svá specifika, ale my máme stejný cíl – vyhrát.
Zcela nový Polaris RZR Pro R Factory, který byl představen na začátku tohoto roku, je prvním závodním UTV, které bylo postaveno speciálně jako hlavní model týmu Polaris Factory Racing a otevřelo zcela nové možnosti pro závodní třídu UTV. Platforma Pro R, za kterou stojí plné nasazení a poslední inovace společnosti Polaris společně s oddaným týmem osvědčených a úspěšných terénních závodníků, se posunula na novou úroveň výkonu, síly a kontroly. Model RZR Pro R Factory postavený na ultrapevném a lehkém podvozku vyhovujícím třídě FIA T4 je schopen odolat neúprosným nárokům Rallye Dakar, proslulé jako nejtěžší off-roadový závod na světě.
Jeho srdcem je nejvýkonnější motor ve třídě side-by-side, atmosféricky plněný čtyřválec ProStar Fury 2.0L, který ve své sériové podobě poskytuje výkon 225 koní. Maximum výkonu se přenáší na kola přes závodní převodovku a poloosy, zatímco tlumiče FOX 3.0 Live Valve X2 Internal Bypass a závodní systém DYNAMIX DV zajišťují optimální ovládání. O ochranu vozidla v poušti se starají speciální kryty a vylepšená je také závodní ergonomie.
„Nové RZR Pro R Factory je postaveno a navrženo pro závodění, okamžitě jsem se cítil jako ve skutečném závodním autě,“ pokračoval Soultrait. „Výkon podvozku a objem motoru jsou ohromující. Má podobné jízdní vlastnosti jako ty, jakými nás ohromil na Dakaru 2023 standardní model RZR Pro R. Pokud jde o podvozek, je to snadně ovladatelné a dobře vyvážené SSV. V dunách bude perfektní. Opravdu se těším na závod.
Na Dakaru 2024 budeme jedním z hlavních aktérů závodu a pojedeme méně zdrženlivě. Ano, naším cílem je závod dokončit, ale udělám maximum pro to, abychom se dostali na stupně vítězů a vyhráli jednu nebo více etap.“
Speciál RZR Pro R Factory pro tým Sebastien Loeb Racing se bude montovat v USA v továrně Polaris, přičemž ladění a testování bude dokončeno na místě. Trénink před Dakarem bude zahrnovat Polaris Camp Maroc 2023 – zákaznickou offroadovou akci pořádanou každoročně v Maroku společností Polaris France – kde Xavier a jeho druhý pilot Martin Bonnet nasbírají více zkušeností s SSV.
„V roce 2023 jsem se naučil, že nejdůležitější věcí ve vozidle side-by-side je nikdy se nezastavit. Musíte pořád jet dopředu tím správným tempem. Minulý rok jsme se s Martinem měli co učit a letos jsme silnější!“
Vozidla Sébastien Loeb Racing Team RZR Pro R Factory budou mít premiéru 5. ledna 2024 na startu 48. ročníku Rallye Dakar a budou klíčovým prvkem při plnění hlavního cíle týmu – vést kategorii SSV T4 během pětiletého rally-raid programu ve spolupráci s Polaris Off Road Vehicles.
Sledujte vše o týmu na Facebooku a Instagramu: @loebracing