Tenerka je jedna z nejzábavnějších motorek, kterou dnes můžete pořídit. Vrátila cestovní endura do opravdového terénu a není divu, že se dočkává jedné zajímavé edice za druhou. Po cestovatelské a rally variantě je tu verze Extreme, která navazuje na úspěšné tažení Pola Tarrese závody extrémního endura.
S ohledem na to, že tahle motorka je jedním z nejprodávanějších modelů od Yamahy, snaží se k němu japonská značka přilákat co nejvíc zákazníků. Kromě řadoveého dvouválce o objemu 690ccm, který už je starý známý je tu důležitý hlavně podvozek. Na Tenerku ho dodala značka KYB. Je nastavitelný v celém rozsahu a snese toho opravdu hodně. Mají navíc o 20 mm vyšší zdvihy, než u sériové Tenerky.
Díky podvozku, který je dostatečně tuhý a dostatečně progresivní si můžete s motorkou dovolit motokrosovou trať, nebo opravdové enduro. Pro jízdu v bahně a extrému se hodí přední blatník, který je vysoký jako u klasických endur.
Nové jsou taky lehké široké zubaté stupačky. Ty nabízí vynikající stabilitu, nekloužou a motorka má navíc světlou výšku 260mm. Motorka má palubní desku stejnou jako model World Rally, takže jí můžete využívat i k závodní navigaci. Samozřejmostí je možnost vypnutí ABS na zadním, nebo obou kolech.
Prověřeno závody
Yamaha to s touhle mašinou myslí v terénu opravdu vážně. Důkazem je, že se na Tenerce účastnil Pol Tarres a Alessandro Botturi několika rally a rozhodně se v nich neztratili. Největším extrémem je pak účast na Red Bull Romaniacs a Erzberg rodeu.
Extremka by měla být dostupná jako model 2024, takže pokud vám padla do oka, zeptejte se svého dealera.
Ténéré 700 Extreme: Klíčové vlastnosti
Plně nastavitelné přední vidlice KYB Kashima o průměru 43 mm s větším zdvihem kol 230 mm (o 20 mm více než u modelu Ténéré 700)
Plně nastavitelný zadní tlumič KYB piggyback s 220mm zdvihem kola (o 20 mm více než u modelu Ténéré 700)
260mm světlá výška (o 20 mm více než u modelu Ténéré 700)
3-variantní připojený 5palcový vertikální TFT displej s volitelným displejem ve stylu Rally Raid roadbook
Ovládací panel na levé straně s tlačítkem pro počítadlo kilometrů
Lehké stupačky z titanu s výrazně větší plochou pro lepší přilnavost (o 35% větší)
Endurová sedačka s dodatečným polstrováním pro vyšší sedací výšku 910 mm
Vysoký přední blatník v barvě motorky
Ochrana chladiče z hliníkového pletiva