Zatímco na začátku byly UTV takové větší čtyřkolky s korbou, postupem času se z nich vyvinula hodně zajímavá a univerzální kategorie vozidel, které toho zvládnou mnohem více, než jen vozit slámu a dřevo po farmě. Jejich slabší stránkou byl ale dojezd. Pracovní UTV nemá důvod mít přehnaně velkou nádrž a zároveň mají benzínové motory s variátorem ve velkém UTV poměrně velkou spotřebu. 

2

To už ale zdaleka není pravda a moderní UTV jsou už o dost dál. Jsou větší, mají lepší výbavu, jsou pohodlnější, mají lepší podvozek. A platí to i u Polarisu, který navíc svou vlajkovou loď v této kategorii, tedy model Ranger se čtyřmi sedačkami posunul ještě o krok dál. Ranger nyní můžete koupit ve variantě Xpedition. K čemu bude takový Ranger dobrý je vám asi jasné. 

3

S dojezdem přes 300 kilometrů můžete Ranger používat jako plnohodnotný expediční stroj, který nabízí vynikající průchodnost terénem, slušné pohodlí i výbavu, nízkou hmotnost oproti autu a samozřejmě mnohem příjemnější cenovku, než u plnohodnotného terénního auta. No představte si tuhle mašinu třeba v Rumunsku na týdenní expedici.

4

Ranger Xpedition můžete dostat ve dvou variantách. První má označení XP s klasickou korbou a verzi ADV s krytou korbou, plnohodnotnou střechou a sklápěcími přídavnými sedačkami. Oba moedly pojmou 4 cestující s rozumnou mírou pohodlí.  

5

Super je, že střecha je dostatečně silná, aby unesla náklad, jako kajaky, kola, nebo dokonce střešní stan. Polaris má navíc systém rychlého upínání příslušenství, které bude čítat rovnou 95 položek v originálním katalogu. 

7

Obě verze budou k dispozici ve třech výbavových variantách s tím, že ta nejdrazší má například barevný displej a audio od JBL, dotykový displej, přední a zadní kameru, 900w alternátor a nastavitelný volant. Ano, to už zní skoro jako výbava nějakého SUV. Nechybí ale ani topení s kontrolou teploty. Kabina Polarisu už těsní dost na to, aby byl takový systém efektivní, Necyhbí samozřejmě ani stěrače a ostřikovače. 

7 

Pod tím vším je motor ProStar druhé generace o objemu 1000ccm a výkonu 114 koní. Aby šlo výkon efektivně využít, je Polaris vybaven nastavitelnými tlumiči FOX. Ty mají dostatečné zdvihy přes 30cm. Samozřejmostí je náhon 4x4 s uzávěrkou. Cenovka a dostupnost na evropském trhu zatím bohužel není známá.