Zatímco na začátku byly UTV takové větší čtyřkolky s korbou, postupem času se z nich vyvinula hodně zajímavá a univerzální kategorie vozidel, které toho zvládnou mnohem více, než jen vozit slámu a dřevo po farmě. Jejich slabší stránkou byl ale dojezd. Pracovní UTV nemá důvod mít přehnaně velkou nádrž a zároveň mají benzínové motory s variátorem ve velkém UTV poměrně velkou spotřebu.
To už ale zdaleka není pravda a moderní UTV jsou už o dost dál. Jsou větší, mají lepší výbavu, jsou pohodlnější, mají lepší podvozek. A platí to i u Polarisu, který navíc svou vlajkovou loď v této kategorii, tedy model Ranger se čtyřmi sedačkami posunul ještě o krok dál. Ranger nyní můžete koupit ve variantě Xpedition. K čemu bude takový Ranger dobrý je vám asi jasné.
S dojezdem přes 300 kilometrů můžete Ranger používat jako plnohodnotný expediční stroj, který nabízí vynikající průchodnost terénem, slušné pohodlí i výbavu, nízkou hmotnost oproti autu a samozřejmě mnohem příjemnější cenovku, než u plnohodnotného terénního auta. No představte si tuhle mašinu třeba v Rumunsku na týdenní expedici.
Ranger Xpedition můžete dostat ve dvou variantách. První má označení XP s klasickou korbou a verzi ADV s krytou korbou, plnohodnotnou střechou a sklápěcími přídavnými sedačkami. Oba moedly pojmou 4 cestující s rozumnou mírou pohodlí.
Super je, že střecha je dostatečně silná, aby unesla náklad, jako kajaky, kola, nebo dokonce střešní stan. Polaris má navíc systém rychlého upínání příslušenství, které bude čítat rovnou 95 položek v originálním katalogu.
Obě verze budou k dispozici ve třech výbavových variantách s tím, že ta nejdrazší má například barevný displej a audio od JBL, dotykový displej, přední a zadní kameru, 900w alternátor a nastavitelný volant. Ano, to už zní skoro jako výbava nějakého SUV. Nechybí ale ani topení s kontrolou teploty. Kabina Polarisu už těsní dost na to, aby byl takový systém efektivní, Necyhbí samozřejmě ani stěrače a ostřikovače.
Pod tím vším je motor ProStar druhé generace o objemu 1000ccm a výkonu 114 koní. Aby šlo výkon efektivně využít, je Polaris vybaven nastavitelnými tlumiči FOX. Ty mají dostatečné zdvihy přes 30cm. Samozřejmostí je náhon 4x4 s uzávěrkou. Cenovka a dostupnost na evropském trhu zatím bohužel není známá.