České zastoupení Mitsubishi se rozhodně nebojí dávat svým strojům zajímavá vylepšení. O tom jsme se už několikrát přesvědčili a rozhodně nás to baví, protože oproti sérii můžete s upraveným autem zažít mnohem víc. 

7D2 6143

Rockproof je poměrně extrémní přestavba, se kterou jsme už měli tu čest. Tehdy ale v opravdu špatném počasí. Tentokrát to vyšlo mnohem líp a my jsme kromě přespání v expedičním autě zažít i offrodové radovánky. 

7D2 5735

Ale nejdřív něco o autě. Základem je nejsilnější verze doublecabu L200 s motorem 2.2 Di-D o výkonu 110 kW. Ten je propojený s automatickou převodovkou. To možná staromilcům bude proti srsti, ale věřte, že to funguje. Navíc si můžete převodovku přepnout do manuálního režimu. Auto je ve výbavě Intense, která mimo jiné obsahuje vyhřívané sedačky, nebo infotaiment se zrcadlením mobilního telefonu. Jinak je ale auto uvnitř pořád poctivý pick-up, do kterého se nebojíte vlézt v botách od bahna. 

7D2 5732

L200 je slušný základ, ale Rockproof je o dost dál. Základem je podvozek od OLD MAN EMU doplněný 17” koly s pneumatikami NOKIAN Rockproof. Podvozek má kryty od ARB a hlavně přední uzávěrku. V kombinaci s mezinápravovou uzávěrkou a uzávěrkou zadní nápravy je to kombinace, která by vás neměla v terénu nechat ve štychu i když L200 přeci jen něco váží. 

7D2 5786

Teď něco k expediční výbavě. Na korbě je nástavba od ARB, na které je velký střešní stan stejné značky. Uvnitř najdete chytře řešené šuplíky s pracovní plochou a lednici, kterou můžete ovládat z interiéru. Nechybí ani nádrž na vodu s čerpadlem a sprchou. Super je, že Mitsubishi nepojalo auto jenom jako show car, ale vybavilo ho vším potřebným pro kempování. Ve dvojici šuplíků tak najdete vařič, nádobí i nábytek. No a kdyby přišlo na nejhorší, je tu i vyprošťovací sada. Tu jsme naštěstí potřebovali jen když jsme zkoušeli, jestli UTV utáhne L200.  

7D2 5738

Kamkoliv 

Když jedete někam s obytnou, tak vybíráte plochu podle toho, kam projedete, nebo kde se dá dobře zastavit na rovině, případně hledáte místo s přípojkou na proud. Na to všechno zapomeňte. Můžete jet kamkoliv si budete přát. Po Čechách to samozřejmě není taková svoboda jako někde v ukrajinských horách, ale i tak se dá najít pár zajímavých míst, kde zakempovat. My jsme našli třeba pěknou louku u rybníka, ke které vedla poctivá polňačka s kolejemi a spoustou louží, takže expediční pocit byl dokonalý. 

7D2 5739

Postavit tábor netrvá dlouho, ale chce to vědět, jak na to. Vzhledem k tomu, že jsme měli Rockproof už podruhé, bylo to jednodušší. Stan je schovaný pod plachtou, která je jednoduše na zip. Pak ho stačí vyklopit na bok, vysunout žebřík a podepřít vrchní plachtu tyčkami. Okolo auta je i markýza, ale tu jsme nakonec nepotřebovali a zůstala ve svém pouzdře. IMG 3125

Produkty od ARB nejsou nejlevnější, ale zase se na ně můžete spolehnout. Všechno je poctivě udělané a je vidět, že nad vším někdo přemýšlel a je jedno, jestli je to kryt korby, nebo skládací křesílko. No a teď už stačí jen rozdělat oheň a užít si večer. 

IMG 3099

Noc ve střešním stanu asi není třeba nijak zvlášť popisovat. Snad jen, že ve stanu je pohodlná matrace a i ve třech jsme se v pohodě vešli. Dva dospělí a dvě děti to budou mít bez problémů. Jediné, co bych ještě ocenil je nezávislé topení s výdechem do stanu. Na Rockproofu je k dispozici jen kabel pro připojení 12V spotřebičů. 

7D2 5740

Málem bych zapomněl na světla. Auto má vepředu dvě dálková světla. Na střeše je světelná rampa, která ale nemá silniční homologaci a využít jí tak můžete jen v terénu. Tam vám ale zatraceně pomůže. Její účinek je opravdu úctyhodný. Vzadu je pak dvojice pracovních LED reflektorů, které jsou prima třeba při večerním vaření. 

7D2 5762

Do terénu

Ráno máte sbaleno taky celkem rychle, jen je třeba mít trochu grif na zapínání krycí plachty na stanu. Fotit budeme v pražském Hummer centru, kam se jede po dálnici. To je místo, které L200 moc nesvědčí. Teda hlavně pneumatikám, které jsou hlučné a na řízení je potřeba se dost soustředit. I tak se to ale dá zvládnout. Jen spotřeba při 130 km/hod se vyšplhá někam k devíti litrům nafty. Svou roli hraje nejen hmotnost a gumy, ale taky šnorchl a stan na střeše. Ale ruku na srdce, pokud dáte 1,5 milionu za expediční auto, asi vás nebude spotřeba zase tolik trápit. Nádrž je navíc dost velká na dojezd okolo 800 kilometrů. 

7D2 6140

Na okreskách už je to lepší, ale nezapomínejte, že L200 má náhon na zadek a tuhou zadní nápravu, takže na mokré silnici je třeba být trochu obezřetný. Po pár stovkách kilometrů si ale na auto zvyknete a budete se v něm cítit jako v normálním osobáku. No a dokážete si taky představit, jak L200 zapůsobí třeba před nákupním centrem:-)

7D2 6137

Teď už ale do Hummer centra. Zdejší terény jsou postavené tak, aby ukázaly schopnosti aut, jako je H1, H2, nebo Land Cruiser. To nám umožňuje vyzkoušet, co v Mitsubishi skutečně je. Křížení náprav a nějaké ty hrboly samozřejmě nejsou problém. 

7D2 6157

Zkoušíme rychlejší jízdu přes nerovnosti, kde se ukazují schopnosti podvozku. Ten může ukázat, co v sobě má i v kamenitém výjezdu, kde se naplno předvádějí pneumatiky od NOKIANu. Mají vynikající trakci a kola prohrábnou až když jsem na plyn opravdu hodně necitlivý. 

7D2 6123

Na limit se dostávám až v prudkém výjezdu, kde auto ztrácí dech a musím potupně zastavit a přeřadit na redukci. Pak už se šine dopředu hlava nehlava. Nesmíte ale zapomínat na to, že L200 je celkem dlouhá mašina a při otáčení je to znát i když rejd není vůbec špatný. Díky zvednutému podvozku se ale na břicho nikde neposadilo. 

7D2 6153

Vzhledem k tomu, že jsme byli v Hummer centru za slunečného letního dne, měli jsme všechny cesty suché a bylo tak potřeba zapojit maximálně náhon 4x4, nebo přiřadit redukci v kopcích. Až když je přede mnou hluboká louže s mazlavým bahnem, přiřazuju mezinápravovou i přední uzávěrku. S tím už by auto mělo být nezastavitelné. No a taky bylo. Voda se sice přelila i přes kapotu, ale od toho máme šnorchl. Vlastně to nebyl žádný problém. 7D2 6105

 

Limity má vysoko

Může to vypadat, že tohle auto až glorifikuju, ale pro mě je to prostě mašina, která toho projede víc, než kam já si troufnu. To přiznávám bez mučení. Určitě byste našli místa, kde L200 zapadne, nebo ho posadíte na břicho díky jeho délce. Ale takové jsem já nenašel a asi bych do něj ani nevjel. Jak už jsem psal výše, celková cena auta a přestavby přesahuje 1,5 milionu korun. Za ty peníze ale budete mít auto bez kompromisů, které vás doveze na expedici i rodinnou dovolenou. Budete mít 5 plnohodnotných míst pro jízdu a vše, co potřebujete pro kempování. Ano, Marco polo 4x4, nebo Kalifornii 4x4 bude pohodlnější, ale zdaleka neprojede to, co L200 a rozhodně přešvihnete i rozpočet. No a pak je tu ještě jedna věc, auto si můžete nakonfigurovat tak, jak potřebujete, takže výsledná cena i podoba záleží hlavně na vás. Ostatně cena auta jako takového je bratru 900 000,-. A to není špatné. IMG 3134