Upřímně mě trochu překvapuje, jak málo elektrických mašin do terénu je aktuálně k dispozici. V podstatě jediný seriózní stroj, o kterém může být řeč je Ranger od Polarisu. To je ale především pracovní stroj s limitovanou rychlostí. Přitom u čtyřkolky nehraje váha takovou roli, jako u motorky a celý pohon nemusí být o moc těžší, než konvenční motor s pohonným ústrojím. No a dvojnásob to platí u UTV. V USA ale teď přišel hodně zajímavý projekt. 

 2

Stag od texaské společnosti Volcon je plnohodnotné čtyřmístné UTV, které spadá do stejné kategorie, jako třeba Polaris General. Není to tedy čistě sportovní bugyna, jako třeba RZR, ani pracák, jako Ranger. Má ale slušně velkou korbu a podvozek, který umožňuje slušně sportovní jízdu. Pro odpružení jsou použité komponenty od FOXu, což samo o sobě o něčem svědčí. 

1

Společnost Volcon si zakládá na "zábavnosti" svého produktu. Zdůrazňuje také to, že vozidlo je v rámci možností maximálně tiché a v terénu nebudí zbytečnou pozornost, což se může hodit třeba lovcům. Výkon pohonné jednotky je 107kW (143HP), což je v kombinaci s točivým momentem 360Nm super hodnota, se kterou se nemůže měřit ani většina konvenčních UTV. Topspeed je pak až neuvěřitelných 130 km/hod. Bohužel zatím neznáme data o kapacitě baterie, která bude mít vliv na dojezd. Pokud se ale podaří dostat reálný dojezd na nějakých 150 km, máme tu první opravdu použitelné a opravdu zábavné UTV. S uvedením na trh počítá Volcon na začátek roku 2023. Už nyní jezdí řada prototypů. 

Video