Málokde dává elektrický pohon takový smysl, jako na trialu. Zaprvé nepotřebujete nějaké horentní dojezdy a baterie vám bohatě stačí na celý den blbnutí v trialových úsecích. No a málokde taky oceníte dávkovatelnost a dostupnost točivého momentu elektromotoru, jako právě na trialce. 

2

I když se jedná zatím stále o koncept, je motorka TY-E 2.0 (druhý koncept) v podstatě dotažená a mohla by se z fleku začít prodávat. Yamaha je nicméně značka, která si nemůže dovolit žádný průšvih, takže s uvedením na trh přeci jen tolik nepospíchá. 

3

O tom, že jde o opravdu plnohodnotnou trialovou mašinu svědčí přítomnost spojky. Ta je důležitá pro dávkování výkonu na zadní kolo a bez ní to prostě nejde, což jsme si mohli na několika elektrických strojích vyzkoušet. Nový prototyp má kompletně kompozitový rám, větší kapacitu baterie a inovovaný motor. Zároveň je ale baterie lehčí a umístěná níže, což zlepšuje těžiště. Nová trialka má celou řadu pomocníků, kteří hlídají trakci na zadním kole a upravují průběh výkonu. To je ale jednak poměrně nefér ke konkurenci a profík to stejně asi úplně neocení. Proto je tato funkce vypínatelná. O tom, že si Yamaha věří svědčí nasazení motorky rovnou do mistrovtsví světa. 

4