Jak už jste asi zaznamenali, tak tradiční výstava Motosalon byla letos zrušena. Její místo ale zaujalo oficiální zahájení sezony pod názvem Motovíkend, které proběhne od 8. do 10.4. na výstavišti v Brně. No a jak asi tušíte, bude to hlavně o ježdění. Své novinky tu nabídne i tradiční čtyřkolkářský výrobce CFMOTO, který se už ujal i v jedné stopě. A na co se můžete těšit?
CFMOTO MT800 Touring/Sport - NOVINKA
Dobrodružná řada motocyklů CFMOTO 800MT stojí na vrcholu nabídky výrobce. Modely Sport a Touring jsou identické podvozkově a motoricky, liší se rozličnou výbavou. Design je unikátní, doplněný o LED světelnou techniku a těžko si jej někdo zamění s jinou značkou. Tito zástupci středně vyšší třídy motocyklů s duší dobrodruha disponují výkonným motorem 800 ccm (LC8), který díky charakteru průběhu výkonu a točivého momentu umožňuje jezdci zdolat každou pasáž jízdy, ať na horském průsmyku, dálnici nebo v lehčím terénu. 800MT se prostorem pro posádku řadí mezi vyspělý, plně hodnotný motocykl pro 2 osoby se třemi kufry. Bezpečnost a pohodlí jízdy má na starosti náklonové ABS, 2 mapy řízení motoru, plně nastavitelné pérování, USD vidlice, antihoppingová spojka, obousměrný quickshifter, podsvícené ovladače a v neposlední řadě přehledný TFT displej o velikosti 7“, který díky komunikační jednotce T-Box dokáže různé trasové a lokalizační GPS či navigační údaje. Samozřejmostí je interkom... ...a toto je jen stručný výběr z jeho vlastností.
CFMOTO 700CL-X Heritage – NOVINKA
Tento model zaujímá zcela novou řadu, protože motocykly stylu café racer v CFMOTO dosud nebyly. Model Heritage je představitelem moderního trendu ve třídě café racer a jakmile se objevil na trhu způsobil značný rozruch. Úžasný a jedinečný v designu, dokonalý v detailech, překvapivý přímo geniálními jízdními vlastnostmi. Vpředu 18“ kolo a vzadu 180 mm široká pneumatika, obutí Pirelli MT60RS, k tomu tempomat a antihoppingová spojka. Výkon je rozdělen do dvou map ECO a SPORT. Večer oceníte podsvícené ovladače, ale jezděte raději přes den, jelikož motocykl v plné kráse strhává na sebe pohledy okolí. Pokud vám něco napověděly jmenované hodnoty, tak věřte, že samotným zážitkem je jízda, a nejen ve stylu „café racer“. X-ko má několik tváří a díky předimenzovanému podvozku se motocykl sebevědomě chová na horském průsmyku a chladnokrevnost prokáže i na závodním okruhu v hlubokých náklonech. Je daleko více univerzálnější, než byste očekávali a je velmi rychle návykový, skutečně stačí jen pár metrů a jste na něm doma, jako byste jej vlastnili už léta.
CFMOTO 700CL-X Sport – NOVINKA
Moderní neoretro je čistokrevný bratr modelu Heritage, přičemž skoro celá technika je příbuzná. Sport-ka je celá v duchu sport, proto nese vpředu 17“ kolo se dvěma brzdovými kotouči a technikou Brembo Stylema, obutí je ryze asfaltového profilu, sedadlo spolujezdce je upraveno do sportovního stylu, přístrojový panel zepředu překrývá minispojler a nakonec trubková řídítka z Heritage nahradila závodní, dvoudílná s nižší pozicí pro ruce. Design pojal agresivnější, sportovnější kulisu, přičemž kulatá zrcátka vyjadřují příbuznost ke stylu neoretro či café racer. Motocykl je dvoumístný a označení Sport berte naprosto vážně. Ostré a zároveň přesně laděné brzdy, akční motor s mapou Sport a sportovnější posed vám vykouzlí úsměv a vyplaví adrenalin nejen na okruhu ale i v každé zatáčce do které jede Sport-ka s naprostou přesností a lehkostí. Toto vše vám už v druhé půlce zatáčky dovolí otočit plynovou rukojeť a vrhnout se sebevědomě do další zatáčky. 700CL-X Sport je určena pro sportovně laděné jezdce, kteří si ale rádi dopřejí šálek kávy v kavárně na náměstí. K dokonalé jízdě a ovládání přispívá antihoppingová spojka, plně nastavitelné pružení, tempomat, silná světla na obou koncích, a především odlišnost a smyslnost použití map řízení motoru SPORT a ECO.
CFMOTO 650MT / 650MT Premium – INOVACE
Pokud má značka CFMOTO bestseller v motocyklovém odvětví, je jím jednoznačně model 650MT! Cestovní enduro střední třídy s využitím pro každý den neklade na uživatele žádné zvýšené nároky. Jednoduchá a bezpečná motorka s příjemným a intuitivním ovládáním. Jezdec ocení hluboký posed a přirozeně nastavený jezdecký trojúhelník, který garantuje neúnavnost posádky i na dlouhé tratě. Nastavitelné čelní sklo a soustava bočních deflektorů v maximálně možné míře chrání posádku před nepřízní počasí. Plně nastavitelný podvozek ve spolupráci s masivní zadní vidlicí dávají posádce pocit opravdu bezpečné jízdy a zábavy zároveň, ať už v ostrých, nebo rychlých zatáčkách. Ocelový padací rám je tvarován tak, aby při nechtěném incidentu zachránil životaschopnost motocyklu a úsporný motor při 18 l nádrži atakuje při rozumné jízdě skoro 400 km akční rádius. Španělské brzdy J.Juan, vstřikování od německé značky Bosch, ABS od Continentalu či osvědčené obutí Metzeler RoadTec jsou zárukou dlouhodobé spolehlivosti. Modelová řada 2022 přinesla změnu v podobě 5,5“ TFT displeje namísto LCD a s ním související komunikační jednotku T-Box. Verze Premium má navíc sadu bočních kufrů SHAD, hlavní stojan a již zmiňovaný padací rám.
CFMOTO 650GT / 650GT Premium – INOVACE
Grand turismo střední třídy je jednoznačně designová lahůdka, která vás bude lákat nejen k jízdě, ale taktéž k prohlížení všech detailů. Dominantou je kapotáž, ve které jsou vpředu integrovány 2 potkávací + 2 dálková světla a úžasné denní LED svícení. Pod polohovatelným čelním štítem svítí 5.5“ TFT displej, který je pro verzi 2022 doplněn o komunikační jednotku T-Box. Pokud je největším tahákem GT-čka design, tak si na něj sedněte a zjistíte, že posed je velmi příjemný a tím že je nízko (795 mm), stroj hravě obslouží i nižší postavy či ženy. Již první metry jízdy vás přesvědčí o přívětivosti a jednoduchosti ovládání. Řadový, vyvážený dvouválec přináší i díky vstřikování Bosch rozumně dávkovatelný výkon a vibrace jako by neexistovaly, přičemž posádka může využít dvou jemně odlišitelných map řízení motoru Touring a Sport. Standardem je i zde ABS Continental, pancéřované brzdové hadice, obutí Metzeler Z8, nebo Pirelli Angel a japonské pérování KYB. Verze Premium má navíc sadu bočních kufrů SHAD s ocelovými držáky. Tento stroj za poslední léta nesedlají jen muži, ale velmi si jej oblíbili i ženy.
CFMOTO 650NK – INOVACE
Naháč s poněkud chuligánským výrazem má pro rok 2022 novou grafickou úpravu a nenápadné změny v bočních kapotážích. I zde přichází komunikační jednotka T-Box. 5,5“ TFT displej je barevně přepínatelný s možností nastavení intenzity jasu. I v tomto případě zde najdete renomované dodavatele komponentů, jako jsou Bosch, Continental, Pirelli, KYB, J.Juan... NK-čko se prezentuje jako obratný naháč, který je v městské džungli jako doma – obratný, rychlý, spolehlivý, ale i agresivní, když je to třeba. Na všechno si přisvítí LED světly vpředu i vzadu. K tomuto stylu je i přiměřeně přednastavený podvozek, od kterého dostanete v každé situaci srozumitelnou zpětnou vazbu. Nízko položené sedadlo je nápomocné k co nejnižšímu těžišti motocyklu, což pro jezdce přináší flexibilní obratnost a manévrovatelnost v těsných prostorách či na parkovišti. Díky výkonu a celkové konfiguraci stroje je ideálním dopravním prostředkem pro město a okolí.
CFMOTO 300SR – INOVACE
Nemusíš být závodník, ale můžeš být velkým fanouškem okruhového stroje právě s modelem 300SR. Takto připravený jiný stroj po designové a technické stránce asi na trhu nenajdete. Vše vypadá a je jako na skutečném okruhovém stroji. Chcete-li vyrazit na okruh, ať se líbí, chcete-li zdolávat horský pas, super, pokud je třeba jít do města, tak pohoda. Vyladěný jezdecký trojúhelník 300SR je alternativa na vše vyjmenované. Stroj jezdci nabízí neúnavnou, přirozenou pozici s jemným předklonem a jemně zvýšenými stupačkami. Zároveň díky více komponentům, děleným závodním řídítkům, USD přední vidlici, antihoppingové spojce a dvěma mapám řízení motoru Rain a Sport máte pod sebou obratné sportovně-zábavné nářadí v kategorii řidičského oprávnění A2. A opět i zde narážíme na komponenty od značek Bosch, Continental, CST, J.Juan... Model 2022 dostává do daru komunikační jednotku T-Box a zmiňovanou antihoppingovou spojku. Při jízdě večer oceníte silná světla, podsvícené ovladače a 5,5“ TFT displej s nastavením intenzity jasu. Skutečně se vám líbí ten design? Děkujeme Španělovi Carles Solsona Marti a italskému designovému studiu Modena 40.
CFMOTO 300NK – INOVACE
300NK by Vám možná mohl připadat jako motocykl pro teenagery, ale omyl. Stroj plnohodnotně osedlá i dospělák a pěkně mu i poslouží, protože se jedná o univerzální stroj pro různé generace uživatelů – muži, ženy, dívky, kluci. Vybaven je kvalitními komponenty, vstřikováním Bosch, a navíc disponuje USD přední vidlicí, kterou standardně v této třídě nenajdete. Trubkový rám a odlévaná kyvná vidlice dodávají stroji vysokou spolehlivost a stroj nemá problém absolvovat jízdu drsným městem, přes dlažební kostky nebo roztrhaným asfaltem. Příjemný posed 785 mm, nízká hmotnost, malý poloměr otáčení a flexibilita motoru budou vyhovovat prakticky každému jezdci. Večer se jezdec bude těšit z 5,5“ TFT displeje, smart příznivci si vyhrají s komunikační jednotkou T-Box a pro náročné jsou v nabídce dvě barevné verze, decentní tmavá a exkluzivní modro-stříbrná.