Polaris se inovací nikdy nebál a už v minulosti měl v nabídce elektrický Ranger. Ten sice fungoval parádně, ale v době, kdy přišel ještě nebyly pořádné baterky a elektromobilita nefrčela zdaleka tak jako teď. I tak se jich ale dost prodalo a i u nás jich pár jezdí. Teď je tu ale něco úplně jiného, nový Ranger je pracant se vším všudy, který dokáže naplno využít výhody elektrického pohonu.

61a60afc83106

 "Polaris znovu předvedl pokrok v technice a inovacích, přináší řidičům to, co opravdu potřebují a posouvají schopnosti vpřed." řekl CEO Polarisu Mike Speetzen. "Stavíme na dědictví a tradici ve výrobě UTV a na zkušenostech, které jsme získali se Zero Motorcycles. Nový Ranger XP Kinetic je opravdu silný příklad. "

61a60b4dcdc8c 

Elektrický Ranger XP Kinetic je k dispozici jako třímístný model s prémiovou výbavou v rámci své kategorie. O pohon se stará elektromotor o výkonu 110 koní!, který pohání baterie o kapacitě 14,9 kWh. To sice nezní jako moc, ale Ranger s ní dokáže svižně ujet 70 kilometrů, což je na pracovní mašinu až až. Pokud by vám to nestačilo, můžete si připlatit za baterii o kapacitě 29,8 kWh, která nabídne dojezd 130 kilometrů. 

61a60b7f4508a

Výkon 110 koní je sice dost, ale na starost bude mít pořádný kus práce. Ranger utáhne 1134 kg a uveze 567 kg. K tomu se rozhodně nebude bát ani terénu se světlou výškou 35,5cm. No a aby bylo možné krouťák a výkon elektromotoru přenést na zem, jsou tu osmiplátnové pneumatiky o průměru 74cm. Odpružení pak má zdvihy 25,4 cm. 

 61a60b8b7fb02

Ranger XP Kinetic to myslí s prací a terénem opravdu vážně a rozhodně nejde o vozítko do parku, nebo jen do podzemních garáží. Velkou výhodou je samozřejmě i servis, kterého je tu mnohem méně, než u Rangeru se spalovacím motorem. Chybí tu také převodovka, variátor,... Prostě čím méně věcí máte, tím méně se jich může pokazit. No a pokud máte s elektrického pohonu respekt, vězte, že Polaris dává na Kinetic záruku 3 roky na pohon

61a60b136bca6

Polaris přináší do řady Ranger řadu novinek, které sice vypadají dnes už celkem běžně, ale v UTV to zase tak časté není. Jednou z ních je zásuvka na 12V v nákladovém prostoru. Nové jsou také ovladače přizpůsobené elektrickému pohonu. Ranger XP Kinetic má také volitelné jízdní režimy, díky kterým můžete využívat maximální výkon, nebo šetřit baterii když je to třeba. Režimy se jmenují Eco+, Standard a Sport.

61a60bdce506d

Ranger má palubní nabíječku o výkonu 3kW u menší baterie a 6kW u větší baterie. Obě dokáží nabít baterii z nuly naplno za méně než 5 hodin. Připlatit si navíc můžete za rychlejší nabíjení díky 9kW nabíječce. 

61a60cd0c70d4

 Sympatické je, že Polaris používá 95% dílů chassis stejných jako na modelu Ranger 1000 XP a z litru také sedí většina příslušenství, kterého je tak hned od začátku na trhu pořádná nálož. No a sedět na něj budou třeba i sněžné pásy, nebo radlice. 

61a60cbbe4805