Pamatujete si ještě Cagivu v barvách Lucky Strike, se kterou vyhrál Orioli čtyřikrát Rally Paříž Dakar? Pro mě to bylo jedno z nejikoničtějších endur, které i v civilní verzi a hlavně v limitce Lucky Strike vypadalo naprosto božsky. No a protože retro letí a cestovní endura zrovna tak, máme tu nástupce. Jen na nádrži nemá logo Cagiva, ale překvapivě MV Agusta. 

 

2022 MV Agusta Lucky Explorer 00 1

Motorka se vrátila hned ve dvou objemech - 5.5 s řadovým dvouválcem 550ccm a 9.5 s tříválcem o objemu 950ccm. Motorky vystavené na stánku na výstavě EICMA jsou sice ještě prototypy, ale Italové slibují, že sériová verze bude k dispozici už příští rok a od motorek představených v Itálii se nebude moc lišit a to je super. Zejména u 950, která není žádným silničním šidítkem, ale má poctivý podvozek s drátěnými koly a hlavně předním kolem o průměru 21"!

3

 Menší dvouválec má základ v Benelli TRK 500, takže tu najdeme pár původně čínských dílů, což už dnes vlastně není ani neobvyklé ani špatné. Naopak, dokáže to stlačit cenu motorky a i tak luxusní značka, jako je MV Agusta bude dostupná pro širší spektrum motorkářů. Super je, že se nešetřilo na důležitých dílech, jako je podvozek, nebo brzdy, které jsou radiální se dvěma kotouči vepředu. Pěkná je i digitální palubka, no a samozřejmě design s dvojicí světel odkazujících na původní Cagivu. 

images

Model 9.5 je už jiná liga. Motor má přes 130 koní, podvozek je jasně zaměřený do terénu a tahle mašina má spadeno na tradiční konkurenty, jako je Triumph Tiger, nebo Africa Twin. Dědictví po Cagivě je tu už patrné o něco méně, světla nejsou kulatá, ale vypadají přeci jen o něco moderněji, stejně jako třeba u Hondy. Nechybí samozřejmě LED. Další moderní záležitostí je 7" TFT panel nahrazující klasickou palubní desku. 

2022 MV AGUSTA LUCKY EXPLORER 9 10 scaled

Motor je starý známý, který pohání třeba modely F3, nebo Dragster, jen je přemapovaný na přeci jen trochu jiné potřeby cestovního endura. Zajimavostí je možnost přikoupit si k převodovce rychlořazení, nebo automatickou spojku Rekluse. Automat sice v nabídce naní, ale co my víme...

Video

 

Text: Matěj Oliva

Foto: MV Agusta