7D2 0742

Yamaha u Tracera nenechala kámen na kameni, snad jen řadový tříválec, který je srdcem téhle motorky je tu pořád. Jinak je to ale v podstatě kompletně nová mašina, ostatně dostala i nové jméno, když se místo devítistovky používá k označení jen devítka. 

7D2 0721

Designově je Tracer podstatně modernější, než předchůdce a zapadá do současného trendu Yamahy. Mě osobně se to zatraceně líbí. Tvary jsou elegantní, ale zároveň agresivní, nechybí LED světla a pěkně vypadá i čočka potkávacího světla. Výfuk je kompletně schovaný pod motorkou, což přináší nižší těžiště a taky víc místa pro kufry. Ty má GT v sérii, jsou v barvě motorky, ale bohužel tady praktičnost trochu ustoupila designu. Vypadají moc pěkně, ale zkosený tvar vám zabraňuje do kufrů dát věci alespoň trochu logicky a nebalí se do nich úplně nejlíp, což jsme si ostatně vyzkoušeli při víkendovém tripu do hor. 

7D2 0727

Nový Tracer má podstatně změněný posaz a geometrii. Jezdec je mnohem víc "v motorce" a schovaný za nádrží. Je to celkově víc silniční záležitost, než u předchozí generace, která posazem připomínala spíš cestovní endura. Zároveň jsou tu ale dost vysoká a široká řídítka, navíc osazená bastery. Trojúhelník stupaček, sedla a řídítek je příjemný a na motorce jsem se od prvních metrů cítil velmi příjemně. Dost vysoké je i plexi, které funguje i při mé výšce 186cm. 7D2 0729

Elektronika kam se podíváš

Samostatnou kapitolou jsou technologie, které má GT k dispozici. Tou nejzajímavější je semiaktivní podvozek. Ten prozrazují kabely vedoucí z přední vidlice. To samozřejmě není všechno, motorka má kontrolu trakce, ABS a nastavení motorových režimů. Všechno vidíte přehledně na dvojici displejů. Ten levý ukazuje základní jízdní data, na tom pravém si pak můžete nastavit to, co vás nejvíc zajímá. Funguje to perfektně a navíc se Yamaze podařilo vyrobit ovladače na řídítkách tak, že i intuitivně dokážete vše bez problémů a návodu ovládat. 

7D2 0777

Na pravém řídítku je nekonečné kolečko, kterým se pohybujete po displeji a potvrzujete vybraný údaj. Mimo nastavení displeje, tripů, adt. jeho pomocí i zapínáte vyhřívání rukojetí v pěti stupních. Celkově je infosystém dobře propracovaný a oba černobílé displeje skvěle čitelné. Na rozdíl od některých konkurenčních výrobců se Yamaze podařilo udržet systém přehledný a jednoduchý pro ovládání. 

7D2 0759

Všude rychlá

Tracer je motorka, která se hodí v podstatě pro všechno. Měla by umět okresky, přejet dálnice a ani ve městě se neztratí. Řadový tříválec přináší to nejlepší z dvouválce a čtyřválce a osobně považuju motor Tracera za jeden z nejpružnějších a nejvyužitelnějších, které jsem měl možnost testovat. Dokáže zatáhnout v podstatě od volnoběhua má lineární průběh až k omezovači. Bez děr, bez propadů, prostě táhne. Můžete ho podtočit a jediné, co se stane je, že nezrychlíte tak dynamicky, ale motor si zabručí a rozjede se. 

7D2 0748

V kombinaci s přesnou převodovkou je motor naprosto perfektní a Tracer rozhodně netrpí nějakým nedostatkem výkonu, i když na papíře výkon 119 koní nemusí vypadat nějak oslnivě. Důležitá je ale jeho využitelnost. A ta je v kombinaci s podvozkem dokonalá. Po pár desítkách kilometrů zjistíte, že je vlastně celkem jedno, po jakém povrchu jedete. Může to být hladký asfalt stejně jako rozbitá okreska plná děr. Podvozek si vyhodnotí aktuální situaci a vy můžete letět po silnici jak se vám zlíbí. Podrží vás samozřejmě i brzdy se systémem ABS naladěným tak akorát. Je ale potřeba si dávat pozor, protože brzy začnete zrychlovat na nezdravou míru a ani všechna elektronika a systémy fyziku nepřelstí. 

7D2 0763

Na motorce jsme absolvovali víkend ve dvou a ani spolujezdec si nemůže stěžovat. I s ním má motor dostatek zátahu a podvozek se větší zátěži bez problémů přizpůsobí. Stěžovat jsem si nemohl ani na dálnici, kde bez problémů můžete dlouhodobě držet rychlost okolo 150 - 160 km/hod. Jediné, co vás bude limitovat je objem nádrže. Yamaha si v běžném provozu řekla okolo pěti litrů, na dálnici pak spotřeba o nějaký litr a půl stoupla. Ale kdo by se na to při té srandě koukal žejo...

7D2 0767

Prostě SUV

Tracer GT ztratil v nové generaci i poslední terénní ambice, pokud tedy pominu jízdu po šotolině, nebo polňačce k rybníku. Na druhou stranu je to pořád neuvěřitelně univerzální motorka, která vás bude nesmírně bavit a která dokáže veškeré moderní technologie používat v praxi tak, aby vás neobtěžovali a naopak vám přinášeli ještě víc zábavy a jistoty. Ve verzi GT máte navíc na motorce vlastně všechno, co potřebujete včetně kufrů, vyhřívaných rukojetí, velkého plexiskla a hlavně adaptivního podvozku. Za motorku sice zaplatíte bezmála 350 000 korun, ale každá tisícovka, kterou za Yamahu dáte za to rozhodně stojí!

7D2 0771

Fotogalerie

 

Foto: Tereza Olivová

Text: Matěj Oliva