Na podzim jsme přinesli informace o továrním teamu CFMOTO, který neskrýval ambice startovat na Dakaru 2022. Nějakou dobu bylo ticho, ale projekt s tovární podporou a podporou evropských dealerů pokračuje a celá karavana vyrazila na Albania Rally, která se jede právě v těchto dnech. 

Mariaus Kunigiškio nuotr 4

Na závody vyráží obě závodní čtyřkolky, na kterých jede Adomas Gančierius a Antanas Kanopkinas. No a v SSV pojede Darius Biesevirius a Audroné Kanopkiniené. No a vypadá to na náročný týden, protože organizátor slíbil nejtěžší rally v její historii. Byl to jeden z důvodů, proč se factory team závodů účastní, protože jen ty nejnáročnější závody můžou prověřit techniku a připravit jí na Dakar.

Mariaus Kunigiškio nuotr 17

"V Albánii jsme ještě nejeli. Bude zajímavé vidět, jak nároční závod to bude, protože jak soudím z fotek a videí, je tam spousta kamení, říčních koryt a vody. Myslím, že terén bude podobný, jako na Hunt The Wolf v Rumunsku a ten jsme jeli už několikrát. Avšak nemyslím, že to budou tak těžké tratě jako na Hunt The Wolf. Je to Rally formát, závod bude rychlejší." řekl Antanas Kanopkinas. 

Mariaus Kunigiškio nuotr 23

Rally Albania je naplánovaní na sedm závodních dnů. Začíná se samozřejmě kratším prologem, ale další dny už budou plnohodnotné závodní dny s dlouhou tratí. Nejdelší maratonská sekce bude mít přes 700km a jezdci budou trávit noc odděleně od svých doprovodů stejně, jako je tomu na Dakaru. Celkově by měli závodníci najet přes 1500 závodních kilometrů za týden. 

Mariaus Kunigiškio nuotr 11

"Před Rally Albania jsme vyzkoušeli nejen závodní techniku a vybavení, ale také technický stav servisu vozidel a doprovodných novinářských aut. Samozřejmě jsme našli i pár problémů, které je třeba řešit a dát si na ně pozor. Náš doprovodný media car je velký pick-up, který bude k dispozici i mechanikům pro případ technických potíží na trati. Je to velké a těžké auto, se kterým nemáme zkušenosti s předchozích závodů.

Mariaus Kunigiškio nuotr 35

Udělali jsme také několik vylepšení na závodních strojích. Nejdůležitější je, aby vše fungovali. Měli jsme jen okolo 100km testů. Dostali jsme nové "hračky" pro čtyřkolky od přátel z Finska - Vauhti Varikko a Performance by Sercap. Od nich jsme dostali několik dílů, které zvýší výkon motorů. Při krátkých testech fungovalo vše perfektně. Teď jsme připraveni testovat tyto změny na delších tratích. Každý závod není jen soutěží, ale také možnost testovat techniku a technické novinky na naší technice. Po každém závodu máme fungující řešení, se kterými můžeme pokračovat do dalších závodů." řekl Antanas Kanopkinas. 

Mariaus Kunigiškio nuotr 49

Z Litvy do Albánie pojede celý team po zemi, takže první výzvou bude ujet přes 2500 kilometrů na start závodu. Mimochodem i přes Českou Republiku, kde se team zastavil i u delaera - Aligator AVS. 

Text a foto: TZ CFMOTO Racing Team

Mariaus Kunigiškio nuotr 46

Mariaus Kunigiškio nuotr 40

Mariaus Kunigiškio nuotr 39