Na jaře jsme testovali první motorku s novým dvouválcem o objemu 450ccm. Po sportovní motorce brzy přišel naháč a byla jen otázka času, kdy se ukáže cestovní enduro pod označením MT. A konečně jsme se dočkali!
Ověřená a úspěšná platforma paralelního dvouválce od CFMOTO o obsahu 449cc byla naladěna a zdokonalena pro zábavu a vzrušení dobrodružné jízdy. Motor 450MT poskytuje výkon 32,5 kW při 8500 ot./min a točivý moment 44 Nm při 6250 ot./min, zatímco dva vyvažovací hřídele zlepšují plynulost reakce plynu a výrazně snižují vibrace. S klikovým hřídelem 270° pak charakteristický zvuk motoru CFMOTO pokaždé, při každém zrychlení, nadchne uživatele, a to za všech podmínek. To také činí jízdní zážitek nesmírně jednoduchým, přičemž suchá hmotnost 175 kg hraje svou roli.
Ovladatelnost na silnici i v terénu je posílena 200mm zdvihem nabízeným od KYB tlumičů, nastavitelných v předpětí a na 20 úrovních tlumení. Ergonomie je jemně naladěna tak, aby poskytovala pohodlnou jízdu na klikatých cestách, ale zároveň zaručovala plnou kontrolu na nejnáročnějších stezkách s vysokým ohnutým řídítkem a vyhrazenými opěrkami nohou.
Duše off-road motorky je vyjádřena jak technickými specifikacemi, tak i designem; přední kolo 90/90-21” a zadní kolo 140/70-18”, světlá výška 220 mm a výška sedla 820 mm (800 mm s volitelným sedlem). Pro zlepšení off-road schopností lze dvoukanálové ABS od BOSCH vypnout na zadním kole prostřednictvím speciálního tlačítka na řídítku. Také TCS od BOSCH lze vypnout prostřednictvím zakřiveného 5” TFT barevného displeje s Bluetooth konektivitou.