Snad každý už někdy potkal videa většinou z USA, kde čtyřkolky projíždí extrémně hlubokým bahnem na velkých kolech s šípovitými gumami. Vypadá to celkem snadno, ale co je k tomu třeba?

5

Pneumatiky jsou základ

Pokud jste už někdy potkali alespoň malou louži, tak víte dobře, že hlavní jsou pneumatiky. Zapomeňte na nějaké univerzály, nebo nedej bože gumy na silnici. Potřebujete pneumatiky s šípovitým vzorem. No a samozřejmě platí, že čím větší lopatky na nich budete mít, tím lépe. Nezapomeňte ale na to, že gumy do extrémního bahna nemají moc dobré vlastnosti třeba v kamení, nebo na tvrdém povrchu. Jestli ale chcete brodit až po řídítka, není čas na kompromisy. 4

Chladič nahoru

I když se čtyřkolka v podstatě neustále koupe v bahně a vodě, má paradoxně problém se uchladit. Chladič se brzy zalepí bahnem a přestane plnit svou funkci. Může se tak stát, že máte čtyřkolku celou potopenou a přehřejete motor. Takže pokud to myslíte vážně, je potřeba dostat chladič nahoru na přední nosič. Na trhu jsou speciální kity pro jeho montáž, ale můžete zapojit i svou šikovnost. Důležité je dobře natáhnout hadice na chladící kapalinu a celý systém pečlivě odvzdušnit. Čtyřkolka sice přijde o přední nosič, ale její chlazení bude podstatně efektivnější. 

3

1

Kam nesmí voda

Čtyřkolka ke své funkci samozřejmě potřebuje vzduch. Potřebuje ho pro chod motoru, ale také pro správnou funkci variátoru, který musí být odvětraný. Záleží samozřejmě na tom, jaký model čtyřkolky máte, ale na většinu se vyrábí speciální set takzvaných "šnorchlů", které tento problém řeší. Šnorchly je třeba vytáhnout před řídítka, která jsou vždy v nejvyšším bodě jízdy. Stejně, jako u chladiče i tady platí, že se dá vše řešit i svépomocí. Viděl jsem třeba několik zajímavých instalací z plastových vodovodních trubek. 

2

Do bahna už z výroby

S ohledem na popularitu v USA se na trh dostaly i speciální modely určené pro jízdu v bahně. Měl jsem možnost testovat speciál od Arctic Catu, nebo třeba Outlander X-MR od Can-amu. Bohužel v Evropě si tyto modely moc velkou popularitu nezískaly. 

7

 


CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz
CFMOTO
650MT
Bestseller ze společné dílny CFMOTO a KTM
Ceny od 149 990,-
www.cfmoto.cz
Záruka
5 let

na všechny stroje
CFMOTO
www.journeyman.cz
CFMOTO
GLADIATOR
Z1000
SPORT
Agresivní budoucnost na dosah ruky!
www.cfmoto.cz
CFMOTO
300SR
Sportovní motorka kategorie A2 v italském designu
Cena 102 990,-
www.cfmoto.cz