Napínavý a velice náročný závod skrze saharskou poušť, jehož se účastnilo jeden a půl stovky posádek skončil v sobotu. Během sedmi dnů museli účastníci závodu překonat nejen náročné rychlostní zkoušky, které se táhly dunami a těžkým terénem, ale také písečnou bouři, která trvala několik dní a kvůli které museli pořadatelé na jeden den změnit trasu.

Jak už jste asi zaznamenali, tak tradiční výstava Motosalon byla letos zrušena. Její místo ale zaujalo oficiální zahájení sezony pod názvem Motovíkend, které proběhne od 8. do 10.4. na výstavišti v Brně. No a jak asi tušíte, bude to hlavně o ježdění. Své novinky tu nabídne i tradiční čtyřkolkářský výrobce CFMOTO, který se už ujal i v jedné stopě. A na co se můžete těšit?

Přestavby čtyřkolek jsou vždycky zajímaé, ale občas je to celkem úlet. Extrémní stavby do hlubokého bahna jsou samy o sobě dost ujeté, ale co když je to ještě celé v barvách oblíbené postavičky z Toy Story? Stavbu má na svědomí firma SuperATV, která se zabývá úpravami čtyřkolek všeho druhu.

Na málokterou motorku jsme čekali tak dlouho, jako na nové MT od CFMOTO. Díky českému importu jsme sice už před rokem mohli tuhle mašinu prohánět po sinici i v terénu, ale na dotazy kolik stojí a kdy bude k dispozici odpověď nebyla. No a teď je tu. 

1

CFMOTO 800MT je k dispozici ve dvou variantách - Sport a Touring. Obě motorky pohání stejný řadový dvouválec vyvinutý společně s KTM, který má svůj původ v modelu Adventure. Mají i stejnou digitální palubku, velkou nádrž a možnost montáže sady hliníkových kufrů. Největší rozdíl je v zaměření do terénu. Touring je postavený na parádních drátěných kolech, která snesou i bezdušové pneumatiky.

2

Sport má naopak liťáky. Velikost kol je stejná, jako u Touringa, tedy 19" vepředu a 17" vzadu. Jso obuté i do stejných pneumatik Maxxis Maxxventure. Litá kola ale jak známo nejsou tak odolná při jízdě v kamení a terénu, takže Sport je pro vás ideální pokud se držíte hlavně na asfaltu. Obě verze ale mají stejnou světlou výšku 190mm, která zaručuje pohodové přejetí obrubníku, nebo schodu. MT je především cestovní enduro, dokáže polykat dálky, ale poradí si i z polními cestami, no a štvát vás nebude ani ve městě, i když to není zrovna jeho revír s ohledem na to, že to je pořádný kus mašiny s velkou kapotáží a širokými řídítky. 

3

Cena CFMOTO 800MT Tournig je 276 990,- vč. DPH, u varianty Sport je to pak 249 990,- Korun. Připlatit si můžete třeba za sadu kufrů, boční nosiče, nebo expediční rám. 

Na eBay můžete najít celkem zajímavou položku. Za bezmála 5 milionů korun si můžete koupit ultimátní offroad postavený z Jeepu Gladiator a Dodge RAM. Jak asi tušíte, tak taková šílenost vznikla v USA, kde firma Apocalypse sídlí, konkrétně na Floridě. 

somebody paid 220000 for an apocalypse hellfire 6x6 with cybertruck inspired headlights 7 1aa56def59

V nabídce jsou hned tři modely šestikolky - Hellfire, Doomsday a Sinister 6. Rozdíl je hlavně v pojetí nákladového prostoru. Pod kapotou můžete mít buďto naftový motor, HEMI, nebo Hellcat. Cena se pak pohybuje od 150 do 200 tisíc dolarů. Nejsilnější motor Hellcat má pak 750 koní, což za ty peníze celkem stojí ne?

somebody paid 220000 for an apocalypse hellfire 6x6 with cybertruck inspired headlights 182491 1 a830b39888 660x371

Zajímavé je, že pohon 6x6 není standardní a některé modely jsou "jen" čtyřkolky. Z doplňků pak stojí za to zmínit třeba rámy, světelnou lištu na přední masce, nebo tažné háky. Je tu ale třeba i možnost "nočního vidění", nebo paketu na převoz vodního skútru. 

somebody paid 220000 for an apocalypse hellfire 6x6 with cybertruck inspired headlights 3 fd336bb8c0 660x371

Zima je už v polovině, ale pořád ještě může zazlobit a zasypat nás sněhem. No a pro ten případ je potřeba být pořádně připraven. Na trhu je dnes už celá řada radlic na sníh, ale ne všechny dobře fungují a vydrží dost. I mě osobně se několikrát stalo, že mi radlice praskla, nebo jsem se s ní natrápil víc, než kdybych uklidil pozemek hrablem. 

Can-Am už dávno není jen výrobce čtyřkolek pro volný čas, ale s příchodem modelu Defender se naplno zapojila i do boje na trhu, kterému do té doby vévodil Polaris s modelem Ranger. Zákazníkům už ale klasické UTV nestačí, chtějí větší nosnost bez ztráty terénních schopností. No a proto přišel Defender 6x6.

Naviják je věc, která je na čtřkolkách už desítky let. U většiny moderních pracovních čtyřkolek je už v základní výbavě a vlastně vás ani moc nenapadne na něm něco řešit. Vlastně jediná věc, o které se dočítám na diskuzích je výběr lana - syntetika, nebo ocel? Teď na mě ale blikl zajímavý produkt od firmy Factor 55, která nabízí alternativní koncovky navijáku. 

Na rušení eventů jsme poslední dobou už celkem zvyklí, ale i tak jsme doufali, že se výstava Motosalon uskuteční. Pandemická situace tomu bohužel nenahrává a organizátoři právě sdělili, že Motosalon letos nebude.